کد خبر: ۸۰۷۹۵
۰:۰ - ۱۳۹۷/۳/۷

تبعات عرضه طلای سرخ در بورس کالا و کشف قیمت نرخ واقعی
نماینده مجلس مطرح کرد:

تبعات عرضه طلای سرخ در بورس کالا و کشف قیمت نرخ واقعی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با عرضه زعفران در بورس کالا علاوه بر منتفع شدن تولید و مصرف کننده، زعفران ایران می تواند به جایگاه و ارزش واقعی برسد و به تنها مرجع قیمت‌گذاری این محصول تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمداله کریمی به مزایای عرضه زعفران در بورس کالا اشاره کرد و گفت: ایران، بزرگترین تولیدکننده زعفران در جهان است و سهم ۹۰ درصدی تولید این محصول را در اختیار دارد اما هنوز نتوانسته به جایگاه اصلی دست پیدا کند لذا عرضه این محصول در بورس کالا نقش مهمی در توسعه این بخش دارد و موجب کشف قیمت‌ مناسب و شفافیت معاملات می شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش بسیار با اهمیتی در اقتصاد است و باید سیاست هایی مناسبی برای این بخش اتخاذ شود،افزود: استفاده از ظرفیت بورس کالا برای ساماندهی بازار داخلی و خارجی زعفران سیاستی است که از آن استقبال ویژه ای می شود زیرا بورس باعث شفافیت قیمت و ارتقا کیفیت محصول شده و منافع زیادی را نصیب کشاورز می کند. همچنین با عرضه این محصول در بورس کالا دست دلالان و واسطه ها از این بازار کوتاه شده و قیمت به صورت شفاف و از طریق عرضه و تقاضا تعیین می شود که این امر به نفع تولید کننده و مصرف کننده است.

این نماینده مجلس اعتماد مسئولان به بورس کالا به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه را اتفاقی مبارک در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم عرضه هر محصولی در بورس کالا موفق باشد، باید فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص صورت بگیرد زیرا بخش کشاورزی سنتی بوده و ضروری است تا کشاورزان با نحوه معامله در بورس آشنا و در این زمینه آموزش ببینند، در این صورت همه کشاورزان از عرضه محصولات در بورس کالا استقبال می کنند.

کریمی از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد در راستای حمایت از کالای ایرانی و عرضه محصولات در بورس کالا، به شکلی مستمر به امر آموزش کشاورزان بیش از گذشته توجه کند زیرا وزارت جهاد کشاورزی به عنوان حامی کشاورزان نقش اصلی در این خصوص ایفا می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ