کد خبر: ۸۰۸۰۹
۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۳/۷

یارانه دارو حذف شد/ واردات با دلار و یورو ۴۲۰۰ و ۵۲۰۰ تومانی
رئیس اتحادیه واردکنندگان :

یارانه دارو حذف شد/ واردات با دلار و یورو ۴۲۰۰ و ۵۲۰۰ تومانی

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از تصمیم مسئولان برای حذف یارانه و واردات دارو با دلار و یورو ۴۲۰۰ و ۵۲۰۰ تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر ریاحی درباره آخرین رویدادهای مهم صنعت دارو اظهار داشت: مشکل کنونی واردکنندگان دارو، علاوه بر نرخ ارز، اصلاح قیمت ها است. در گذشته دارو با یورو حداکثر 4200 تا 4300 تومانی وارد و قیمت ها هم با همین نرخ تعیین می شد که هنوز باقی مانده است.

وی ادامه داد: طبق جلسه با بانک مرکزی و با توجه به کالای اساسی بودن دارو، مقرر بود واردت با یارانه دلار 400 تومانی انجام شود اما به دلیل پیچیده بودن مکانیزم پرداخت و کافی نبودن بودجه 800 میلیارد تومانی ، این تصمیم تغییر و بانک مرکزی اعلام کرد پرداخت یارانه  به شرط باقی ماندن قیمت ها برای یک سال باید باشد اما پیش از تغییر نرخ ارز، واردکنندگان دارو به قیمت ها و عدم افزایش قیمت در سال 96 معترض بودند در نتیجه با چنین شرطی موافقت نشد.

این مقام مسئول افزود: در نهایت دارو را از دایره کالاهای اساسی خارج شد و وزارت بهداشت قول داد قیمت داروهای وارداتی را با دلار 4 هزار و 200 تومانی اصلاح کرده و دوباره قیمت گذاری را انجام دهد و واردکنندگان دارو در انتظار عملی شدن این تصمیم وزارت بهداشت هستند. در این میان با تصمیم مسئولان یارانه حذف واردات دارو با دلار و یورو 4200 و 5200 تومانی انجام می شود.

ریاحی گفت: در گذشته کالای وارد شده یا اعتبار اسنادی و ال سی مدت دار گشایش یافته اما 80 درصد از آن سررسید نشده است. کالا با نرخ سابق ارز وارد کشور شده، قیمت گذاری شده و به فروش رفته اما واردکننده هنوز پول آن را دریافت نکرده است. این مسئله با مراجعات مکرر و حتی جلسه با معاون اول رئیس­جمهور هم چنان پابرجاست و به بلاتکلیفی واردکنندگان دامن زده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ