کد خبر: ۸۰۸۳۳
۰:۱ - ۱۳۹۷/۳/۸

زمان ابلاغ ساز و کار جدید صادرات قیر توسط وزارت نفت

زمان ابلاغ ساز و کار جدید صادرات قیر توسط وزارت نفت

صادرات قیر تا ابلاغ ساز و کار‌های صادرات از سوی وزارت نفت در اواخر خردادماه، طبق روال گذشته ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت نفت اعلام کرد تدوین ساز و کارهایی برای صادرات هرگونه قیر (به جز قیرمعدنی و قیرصادراتی از محل ورود موقت) را در دستور کار قرار داده که به‌زودی برای ابلاغ، نهایی می‌شود.

براین اساس، وزارت نفت به صورت کتبی به گمرک ایران اعلام کرده صادرات قیر تا اواخر خردادماه طبق روال گذشته ادامه می‌یابد و پس از آن، بر اساس دستورعمل به ۲ صورت انجام خواهد شد.نخست قیر حاصل از خرید وکیوم باتوم از طریق بورس کالا از سوی شرکت‌های قیرساز از شرکت‌های پالایش نفت طبق روال گذشته ادامه می‌یابد و مجوز آن نیز از سوی بورس صادر خواهد شد.

دوم، با توجه به اینکه وزارت نفت بر اساس قانون مکلف به توزیع وکیوم باتوم رایگان است و آن را به صورت حواله در اختیار سازمان‌های اعلام شده در قانون بودجه قرار می‌دهد،در خصوص اعطای مجوز صادرات به سهمی از قیر تولیدی از وکیوم باتوم رایگان که به عنوان کارمزد در اختیار شرکت‌های قیرساز قرار می‌گیرد، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دریافت مجوز صادرات قیر از آن رو به وزارت نفت سپرده شده است که شرکت ملی نفت ایران مطابق قانون بودجه موظف است سهم بیشتر وکیوم باتوم تولیدی کشور را با منابع در اختیار خود خریداری و آن را به صورت رایگان در اختیار سازمان‌های ذی‌نفع قرار دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ