کد خبر: ۸۰۸۶۳
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۳/۸

حضور توتال در پروژه ۲۵ میلیارد دلاری روسیه با خرید۱۰ درصد سهام

حضور توتال در پروژه ۲۵ میلیارد دلاری روسیه با خرید۱۰ درصد سهام

مدیرعامل نواتک از خرید ۱۰ درصد از سهام پروژه ال‌ان‌جی این شرکت روسی توسط توتال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، لئونید میکلسون اعلام کرد: توتال، ۱۰ درصد از سهام پروژه ال‌ان‌جی۲ نواتکِ روسیه را خریداری می‌کند.

وی افزود: دومین قرارداد ال‌ان‌جی با توتال، برای پروژه ال‌ان‌جی۲ قطب شمال، در ربع اول ۲۰۱۹ نهایی می‌شود.این پروژه ۲۵.۵ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت. تصمیمات نهایی سرمایه‌گذاری در نیمه دوم ۲۰۱۹ صورت خواهند گرفت.توتال این امتیاز را هم در اختیار خواهد داشت که سهام در پروژه را تا ۵ درصد افزایش دهد اما شرکت روسی در نظر دارد که حداقل ۶۰ درصد سهام پروژه ال‌ان‌جی۲ قطب شمال را در اختیار داشته باشد.

امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه برای اجلاس اقتصادی سنت پترزبورگ از روسیه دیدن کرد و قرارداد توتال هم در طول این دیدار امضا شد.توتال همین حالا هم ۲۰ درصد از سهام نواتک را در اختیار دارد و در کنار سی‌ان‌پی‌سی چین و صندوق راه ابریشم، یکی از شرکای توسعه‌دهنده اولین پروژه ال‌ان‌جی این شرکت در یمل است.

اخیرا توتال مجبور شده به علت اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در مورد مشارکت در پروژه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی تجدیدنظر کند. این شرکت هنوز از پروژه خارج نشده اما گفته درصورتی که وزارت خزانه‌داری آمریکا برای این شرکت معافیتی نسبت به تحریم‌ها صادر نکند، مجبور به این کار خواهد شد. اتحادیه اروپا در تلاش است تا شرکت‌ها را نسبت به تحریم‌های ایران مصون کند.

ال‌ان‌جی یمل در دسامبر گذشته کار را آغاز کرده و تا کنون ۲ میلیون تن ال‌ان‌جی صادر کرده است. در صورت تکمیل این پروژه، ظرفیت سالانه آن به ۱۶.۵ میلیون تن سوخت مایع خواهد رسید.ال‌ان‌جی۲ قطب شمال می‌تواند ظرفیت سالانه‌ای برابر با ۱۹.۸ میلیون تن داشته باشد و از سال ۲۰۲۳ فعال خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ