کد خبر: ۸۰۸۸۸
۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۳/۹

آخرین ارزش روز، P/E و قیمت شرکت های بازار سهام
از سوی بورس تهران اعلام شد:

آخرین ارزش روز، P/E و قیمت شرکت های بازار سهام

بورس تهران آخرین ارزش روز بازار ،متوسط P/E و قیمت هر سهم شرکت ها برای پایان اردیبهشت ماه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،طبق آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران، ارزش بازار ناشران بورس تهران در پایان اردیبهشت ماه به بیش از ۳۷۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

براین اساس، ۳۲۶ شرکت در بورس تهران فعالیت دارند که در این میان رتبه اول تا سوم  از نظر ارزش بازار به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۵.۱ هزار میلیارد تومان، فولاد مبارکه با ۲۱.۸ هزار میلیارد تومان و ملی مس با ۱۵.۱ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

از سویی دیگر، شرکت های ارتباطات سیار ایران،مخابرات،گل گهر،تاپیکو،پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی جم، گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب با ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان، ۱۳.۱ هزار میلیارد تومان، ۱۲.۴ هزار میلیارد تومان، ۱۱.۴ هزار میلیارد تومان، ۱۱.۲ هزار میلیارد تومان، ۹.۶ هزار میلیارد تومان و ۸.۷ هزار میلیارد تومان رتبه های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

همچنین شرکت های درخشان تهران، گرانیت بهسرام، نوش مازندران، ماشین سازی نیرو محرکه، صنایع شیمیایی سینا، پارس سرام، صنایع جوشکاب یزد، تولیدی لنت ترمز ایران، سایپا شیشه، پیاذر، آلومراد و کارخانجات کمک فنر ایندامین به ترتیب در انتهای این جدول قرار دارند.

متوسط نسبت قیمت بر درآمد ناشران بورس تهران P/E در پایان اردیبهشت ماه به ۶.۸۲ مرتبه و در بین شرکت هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می شوند، ۶۹ شرکت دارای P/E بیش از ۲۰ مرتبه هستند.  ۵۲ شرکت نیز دارای P/E بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۱۷۴ شرکت دارای P/E کوچکتر از ۱۰هستند. این درحالی است که ۳۱ شرکت با پیش بینی زیان، P/E منفی دارند.

در این میان،قیمت هر سهم برای ۲۸ شرکت بیش از هزار تومان،قیمت هر سهم  ۱۱۳ شرکت  بین  ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان، ۱۴۸ شرکت با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان و قیمت سهم ۳۷ شرکت نیز کمتر از ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ