کد خبر: ۸۰۸۹۳
۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۳/۹

تصمیم مهم درباره کارگزاران بورس + حذف کوچک ترها
نماینده مجلس خبر داد:

تصمیم مهم درباره کارگزاران بورس + حذف کوچک ترها

نماینده مجلس و از فعالان قدیمی بازارسرمایه با اشاره به تصمیم شورای عالی بورس مبنی بر لغو مجوز کارگزاران دارای سرمایه کمتر از ۱۵ میلیاردتومان گفت:کارگزاری های کوچک باید از معاملات بزرگ کنار گذاشته شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسن نژاد به خانه ملت گفت: شورای عالی بورس تصمیم گرفته تا مرداد مجوز کارگزارای های دارای سرمایه کمتر از  15 میلیارد تومان را لغو کند. این کار با هدف افزایش سرمایه کارگزاری ها در دستور کار شورا قرار گرفته که منطقی است.

وی ادامه داد: در شرایطی صنعت و حجم معاملات بازارسهام بزرگ شده که احتمال اشتباهات بزرگ نیز افزایش می یابد. بنابراین درست نیست کارگزاران بورس با اعتبارات کوچک ، گردش مالی بزرگی را ایجاد کنند.

این نماینده که قبل از ورود به بورس مدیرعامل کارگزاری رضوی و از فعالان بازار سرمایه بود، توضیح داد: وقتی کارگزاری با یک میلیارد سرمایه، ماهانه 100 میلیارد گردش مالی ایجاد می کند این نگرانی وجود دارد که در صورت اشتباه چه پشتوانه ای برای جبران خواهد داشت؟ انتظار می رود کارگزاری ها سرمایه را افزایش دهند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

حسن نژاد با بیان اینکه تاجایی که اطلاع داریم کارگزاری ها منابع مالی لازم برای افزایش سرمایه را دارند، در پاسخ به این سئوال که آیا لغو مجوز در راستای افزایش فعالیت بانک ها است؟ گفت: اگر مجوز جدید صادر می شد می توانستیم چنین برداشتی داشته باشیم اما قرار بر صدور مجوز جدید نیست و تنها قرار است سرمایه کارگزاری ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ