کد خبر: ۸۰۸۹۵
۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۳/۹

تعلیق فعالیت سه بانک هندی و سوئیسی و لوک اویل روسیه در ایران

تعلیق فعالیت سه بانک هندی و سوئیسی و لوک اویل روسیه در ایران

به دنبال تصمیم ترامپ به خروج از برجام، دو بانک هندی و بانک "بی سی پی" سوئیس به همراه لوک اویل روسیه هم کلیه فعالیت‌های تازه را در ایران تعلیق کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بانک سوئیسی "بی سی پی" که در زمینه ارایه تسهیلات در حوزه تجارت و مسکن فعال است ، اعلام کرده در واکنش به خروج آمریکا از برجام، معاملات تازه با ایران را متوقف و در چارچوب اعلامیه دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه آمریکا روند پایان دادن به این فعالیت‌ها را آغاز می‌کند.

از سوی دیگر سازمان فدراسیون صادر کنندگان هند اعلام کرد، بانک های " ایندوس ایند" و "یو سی او" که در زمینه تسهیل صادرات به ایران فعالیت دارند، تا 6 اوت به صادر کنندگان مهلت داده اند معاملات را تسویه کنند.

لوک اویل دومین شرکت بزرگ تولید نفت روسیه هم اعلام کرد فعلا طرح های توسعه پروژه ها در ایران را پیگیری نمی کند.

بنابراین گزارش، اظهارات دونالد ترامپ در ۸ مه ۲۰۱۸ مبنی بر خروج واشنگتن از توافق جامع هسته‌ای موسوم به برجام و بازگشت تحریم‌های ایران طی ۱۸۰ روز بعد از آن، موجب شده برخی شرکت‌های اروپایی روند خروج از ایران را شتاب دهند.

سه قدرت اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان، به عنوان دیگر اعضای گروه ۱+۵ طرف توافق با ایران، که پیشتر با تصمیم ترامپ به خروج از توافق تیر سال ۹۴ مخالفت کرده‌اند، در تلاش برای یافتن راهی برای ادامه تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران و محافظت از آنها در برابر تحریم‌های آمریکا هستند.

با این حال، دولت‌های اروپایی قادر نیستند تصمیمی را در این زمینه به شرکت‌های تجاری دیکته کنند و این شرکت‌ها هستند که باید منافع تجارت با ایران را با ریسک مقابله با آمریکا ارزیابی کنند همانطور که شرکت‌های زیادی، مانند توتال اعلام کرده‌اند فعالیت‌ها را در ایران متوقف می‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ