کد خبر: ۸۰۹۰۳
۱۱:۷ - ۱۳۹۷/۳/۹

دو عامل منجر به ثبت بزرگترین سقوط یک‌روزه دو شاخص بورس آمریکا شد

دو عامل منجر به ثبت بزرگترین سقوط یک‌روزه دو شاخص بورس آمریکا شد

اظهارنظر ناامیدکننده بانک جی‌پی‌مورگان در مورد تجارت و نگرانی‌ها در مورد ایتالیا موجب شد تا دو شاخص مهم بورس آمریکا بیش از یک درصد سقوط و رکورد منفی یک ماهه ای را ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اظهارنظر ناامیدکننده بانک جی‌پی‌مورگان در مورد تجارت و نگرانی‌ها در مورد ایتالیا موجب شد در معاملات سه شنبه شب، بورس آمریکا بیش از یک درصد سقوط کند. شاخص اس‌اندپی و داوجونز بزرگترین سقوط یک‌روزه در یک ماه اخیر را ثبت کردند.

بحران سیاسی در رم و تهدیدی که برای پروژه یورو به حساب می‌آید، باعث هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌گذاری‌های ایمن سنتی، مانند اوراق قرضه آمریکا شد. این باعث شد سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا پایین بیاید و بانک‌های آمریکا ضرر کنند.اعلام دنیل پینتو رییس بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان مبنی بر اینکه درآمد ربع دوم این بانک از بازار افزایش نخواهد یافت، باعث شد دور دیگری از فروش سهام به راه بیافتد.

شاخص داو جونز با ۱.۶۴ درصد سقوط به ۲۴۳۴۶.۲۷ واحد، اس‌اندپی با ۱.۲۷ درصد سقوط به ۲۶۸۶.۶۴ واحد و شاخص نزدک با افت ۰.۶۳ درصدی به سطح ۷۳۸۷.۰۲ واحد رسید.سقوط ۱.۷ و ۱.۳ درصدی شب گذشته شاخص‌های داوجونز و اس‌اندپی، بزرگترین سقوط روزانه آنها از ۲۴ آوریل تا کنون و اولین سقوط بالای یک درصد آنها در ماه می است.

شاخص اصلی نوسانات بازار، شاخص نوسان سیبوئه،شب گذشته ۳.۹ واحد جهش کرد و به ۱۷.۱۳ واحد رسید که بالاترین سطح آن از ۳ می تاکنون است.نرخ سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا نیز به کمترین میزان از اواسط آوریل رسید و برابر با ۲.۸۴ درصد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ