کد خبر: ۸۱۷۸
۰:۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱

۶ شرکت آخرین برنامه ها و رویدادهای آینده را اعلام کردند

۶ شرکت آخرین برنامه ها و رویدادهای آینده را اعلام کردند

شرکت های سرمایه گذاری امید،ذوب آهن، نفت سپاهان، سخت آژند، پارس سرام و قند همکتان، آخرین رویدادها و برنامه های در پیش رو مانند مجمع سالانه و فوق العاده را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی دو روز پایانی آذرماه ، 6 شرکت آخرین وضعیت و برنامه های در پیش رو مانند افزایش سرمایه و برگزاری مجمع سالانه یا اقدامات انجام شده را اعلام کردند. 

براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان که طی سه ماه اخیر با بازدهی منفی 16 درصدی و کاهش قیمت 266 تومانی مواجه شده در مورد خسارت دریافتی از بیمه پارسیان با ارسال نامه ایی به سازمان بورس توصیحاتی ارایه کرد.

امیرحسین بحرینی اعلام کرد: سایت پرکنی یکی از پیمانکاران شرکت واقع در محدوده پالایشگاه در7 خرداد و مصادف با روز دوم عرضه اولیه سهام در بازار دوم بورس دچار حریق شد که بازتاب گسترده ایی داشت. از آن تاریخ اقدامات آواربرداری و پاکسازی محوطه انجام شده و جلسات متعددی با کارشناسان بیمه پارسیان به منظور تعیین میزان خسارت برگزار شد و برگزاری این جلسات تا تعیین رقم خسارت و توافق بر سر آن بین طرفین همچنان ادامه دارد. با این وجود شرکت بیمه پارسیان 18.5 میلیارد تومان در مهرماه به صورت علی الحساب به نفت سپاهان پرداخت کرد.

به گفته وی آثار سود و زیانی حادثه مزبور تا زمان تعیین رقم دقیق خسارت وارده قابل محاسبه نیست.

سرمایه گذاری امید هم که با بازدهی منفی 17 درصدی سهام ، پاییز را پشت سر گذاشت اولین پیش بینی سود هر سهم سال مالی  دی 94 را با 10 درصد کاهش نسبت به سال مالی جاری ، 534 ریال اعلام کرد که ناشی از کاهش 9 درصدی سود سرمایه گذاری ها و 96 درصدی سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها است.

هیئت‌مدیره این شرکت هلدینگ چند رشته ایی، تقسیم سود 80 درصدی سود خالص سال مالی 93 را به مجمع سالانه پیشنهاد کرده است.پ

شرکت فرابورسی ذوب آهن اصفهان نیز که در سال جاری نتوانسته رضایت سهامداران را جلب کند و دارای بازدهی منفی 10 درصدی شده ،سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را 40 درصد کاهش داد و 501 ریال را به 301 ریال رساند و 171 ریال معادل 57 درصد را پوشش داد. این شرکت در عملکرد واقعی 6 ماهه سال مالی 93 به جای 50 درصد، صرفاً 42 درصد مقادیر و مبالغ پیش بینی فروش محصول تیرآهن را محقق کرده و برای دستیابی به مبالغ بودجه شده این محصول، افزایش تقاضا در ماه های پایانی سال ناشی از افزایش مالیات بر ارزش افزوده و محدودیت عرضه محصول میلگرد و افزایش سهم تیر آهن را عنوان کرده است.
همچنین 39 درصد از مبالغ خرید واقعی مواد اولیه صورت گرفته که عمدتا ناشی از خرید پائین کک و آهن قراضه بوده و شرکت علت این امر را، شرایط نقدینگی و پائین بودن تولید 6 ماهه نخست 93، کاهش کک تولیدی به علت کمبود تأمین ذغالسنگ و کاهش تولید آهن قراضه به علت کاهش تولید محصولات نوردی عنوان کرده است.

شرکت بازار دومی سخت آژند نیز که در روزهای گذشته با افزایش حدود 200 تومانی هر سهم به 1130 تومان رسیده در صدد اعمال افزایش سرمایه 300 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران است تا سرمایه اسمی خود را از 10 به 40 میلیارد تومان برساند. این افزایش سرمایه جهت  تأمین منابع مالی جهت اجرای پروژه­ های تجاری مشهد و آژند توسکا چابکسر صرف خواهد شد.

شرکت پارس سرام هم برای انجام افزایش سرمایه 100 درصدی (معادل 3 میلیارد تومان)، مجمع فوق العاده ایی را ساعت 10 روز دوشنبه 15 دی در خیابان سمیه،خیابان رامسر، پلاک 46 برگزار خواهد کرد.

مجمع سالانه قند هکمتان برای سال مال مالی منتهی به 31 شهریور 93 هم ساعت 15 روز دوشنبه 22 دی در تهران،خیابان ولیعصر،روبروی پارک ساعی، خیابان آبشار پلاک 23 برگزار می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ