کد خبر: ۸۱۹۲۳
۰:۰ - ۱۳۹۷/۳/۱۲

20 کارگزار اول و آخر بورس/ سهم 4.6 هزار میلیاردی 10 شرکت برتر
برای دو ماه اول سال مشخص شدند:

20 کارگزار اول و آخر بورس/ سهم 4.6 هزار میلیاردی 10 شرکت برتر

در پایان دو ماه اول سال بیش از 8.7 هزارمیلیارد تومان در بورس معامله شد که 10 کارگزار برتر با انجام حدود 53 درصد کل معاملات، سهم 4.6 هزار میلیارد تومانی را به نام خود کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با پایان یافتن نیمه دوم سال 96 و آغاز سال جدید برای فعالان حقیقی و حقوقی بازار سهام، آمار حجم معاملات در ماه نخست سال کم بوده اما رفته رفته همانند هر سال طی ماه های بعد افزایش می یابد. براین اساس شاخص بورس طی دو ماه اول سال با کاهش 1062 واحدی، یک درصد از ارقام خود را از دست داد و به 95 هزار و 227 واحد در پایان اردیبهشت رسید.

طی این مدت که بازار سهام 37 روز کاری را سپری کرد، افزون بر 33.6 میلیارد سهم به ارزش 8.78 هزار میلیارد تومان توسط شرکت های کارگزاری دست به دست شد و در این حجم از معاملات ، 10 کارگزار با سهم 52.7 درصدی ، بیش از 4.6 هزار میلیارد تومان را به نام خود کرده اند تا 4.1 هزار میلیارد تومان دیگر نصیب 97 کارگزار دیگر شود.

در صدر این گروه، صبا تامین و وابسته به سازمان تامین اجتماعی که به تنهایی 10.98 درصد از سهم کل معاملات دو ماه اول سال را به خود اختصاص داد. کارگزاری بانک پارسیان با فاصله بسیار کم و 10.16 درصدی در رتبه دوم ایستاد.

در ادامه هم دو کارگزاری بانک رفاه ، بانک ملی ایران و سپه با سهم 7.8 و بیش از 5 و 4 درصدی و در رده های دوم و سوم و چهارم ایستادند تا پله های اول تا پنجم در اختیار شرکت های کارگزاری وابسته به تامین اجتماعی و بانک ها قرار گیرد.

در رده های بعدی هم کارگزاری مفید، امین آوید، آگاه به همراه دو بانک ملت و کشاورزی با انجام 3.8 تا 2.3 درصدی معاملات بورس در فروردین و اردیبهشت قرار گرفتند. 

در انتهای این جدول 107 شرکتی هم 10 کارگزاری پارس نمودگر، شاخص سهام، آبتین استاک،جهان سهم، ایران سهم، سهم یار، نماد شاهدان، دنیای نوین، بهین پویا، سهم یار و ستاره جنوب با سهم صفر و 0.04 درصدی ، بدترین عملکرد را داشته اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ