کد خبر: ۸۱۹۲۴
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۳/۱۱

تاثیر خروج آمریکا از برجام در شاخص بورس و دو راهکار تقویت
نماینده مجلس مطرح کرد:

تاثیر خروج آمریکا از برجام در شاخص بورس و دو راهکار تقویت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان تاثیر خروج آمریکا از برجام در شاخص بورس گفت: برای تقویت شاخص بورس باید زمینه جذب نقدینگی های خرد در بازار فراهم و مانع از فعالیت های سوداگرانه در بورس شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قرجه طیار درباره وضعیت شاخص بورس به خانه ملت گفت: باید پذیرفت شاخص بورس علاوه بر اینکه متاثر از عوامل اقتصادی است تحت تاثیر اخبار سیاسی نیز قرار می‌گیرد.

وی افزود: سودآوری شرکت‌های بورسی نقش مهمی در رونق بازار سرمایه دارد. بنابراین باید پذیرفت در شرایطی که بازار خرید و فروش دلار و سکه با رونق روبرو شده به طور طبیعی انگیزه برای سوق نقدینگی به سوی بازارهای مولد یا بازار سرمایه، کاهش می‌یابد. خروج آمریکا از برجام نیز در مدت اخیر در افت شاخص بورس موثر بوده اما تاثیرات مذکور به نوعی مقطعی است.

طیار ادامه داد: افت‌های شاخص بورس در هفته اخیر معمولا کمتر از ۳۰۰ واحد بوده بنابراین نمی‌توان خیلی به این میزان کاهش های عدد شاخص، توجه کرد البته اتخاذ تدابیر برای رونق بورس یک اصل بدیهی است.در هر صورت باید با ساز و کارهای اقتصادی شرایط تقویت شاخص بورس را فراهم کرد در این راستا باید مانع از فعالیت های سوداگرانه در بورس شد و از طرفی باید زمینه جذب نقدینگی های خرد در بازار فراهم شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ