کد خبر: ۸۱۹۵۹
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۳/۱۲

انتقاد احمدی‌نژاد از روحانی و علت آغاز مذاکره هسته ای آمریکا

انتقاد احمدی‌نژاد از روحانی و علت آغاز مذاکره هسته ای آمریکا

رئیس‌ دولت نهم و دهم ضمن انتقاد شدید از رییس جمهور فعلی در پرونده هسته‌ای،سیاست خارجی فعال خود را آغازگر مذاکره با ایالات متحده دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رادیو فردا،محمود احمدی‌نژاد که عصر روز پنج‌شنبه در هتل شهریار تبریز با وجود تهدید‌های انصار حزب‌اله و در حالی که پیشتر اعلام شده بود سخنرانی وی به دلیل عدم ارائه مجوزهای لازم لغو شده،برخلاف معمول یک سال گذشته و بدون اشاره به رهبر جمهوری اسلامی، تمام انتقادات را متوجه رئیس جمهور فعلی کرد.

وی دستاوردهای دو دولت نهم و دهم را برشمرد و با تمرکز بر موضوع هسته‌ای و برجام گفت: در اثر سیاست‌های خارجی فعال و پیشرفت‌های علمی و اقتصادی، دولت آمریکا وادار به پیشنهاد مذاکره و همکاری شد.حسن روحانی مسئول تمام بهانه‌ها برای صدور قطعنامه و تحریم ایران است.تمام بهانه‌های بیگانگان برای صدور قطعنامه و تحریم به دورانی برمی‌گردد که روحانی مسئول هسته‌ای بود. هیچ بهانه‌ای از دوران دولت‌های نهم و دهم ندارند.

این عضو سابق کابینه خواستار آن شد که هر نوع توافق احتمالی به رأی ملت گذاشته شود و تأکید کرد: هیچ کس حق ندارد به جای ملت و برای چندین نسل تصمیم‌گیری کند.همچنین از پذیرش توافق اتمی وین بدون برگزاری رفراندوم انتقاد کرد.

احمدی‌نژاد بار دیگر اعلام کرد: با مذاکره مستقیم با آمریکا در سال‌های پایانی دوره ریاست جمهوری‌ مخالف بوده است.در یک جلسه با حضور مقامات ارشد که برنامه مذاکره با آمریکایی ها را تنظیم می کردند گفتم که شرایط برای مذاکره مناسب نیست.در این جلسه خواستار شدم این مذاکرات 6 ماه به تعویق بیفتد تا دولت چند برنامه اقتصادی در برابر تحریم‌ها اجرا کند.

بنابراین گزارش،پیش از این علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت روحانی و وزیر خارجه در دولت محمود احمدی‌نژاد گفته بود،ایران و آمریکا در سال‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد و در کشور عمان چندین بار در سطح معاون وزیر خارجه با یکدیگر مذاکره کرده‌اند.این مذاکرات با اجازه رهبری انجام شده و آیت‌اله خامنه‌ای دستور داده که تنها دربارهٔ موضوع هسته‌ای مذاکره شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ