کد خبر: ۸۱۹۶۵
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۳/۱۲

وضع عوارض ۵ تا ۱۰ درصدی بر صادرات مواد معدنی خام
نماینده مجلس خبر داد:

وضع عوارض ۵ تا ۱۰ درصدی بر صادرات مواد معدنی خام

رئیس کمیته تعامل دولت و مجلس در حوزه معادن از تصویب وضع عوارض بر صادرات کلیه مواد معدنی خام توسط شورای‌عالی اقتصاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،داریوش اسماعیلی به میزان گفت: پیرو پیگیری‌های کمیته معدنی مجلس، فراکسیون معدنی مجلس و کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شورای‌عالی اقتصاد وضع عوارض بر صادرات کلیه مواد معدنی خام را تصویب کرد.

وی با بیان اینکه این مصوبه از سال ۹۷ عملیاتی می‌شود، افزود: برای کلیه مواد معدنی خام در سال اول ۵ درصد، در سال دوم ۸ درصد و در سال سوم ۱۰ درصد عوارض وضع خواهد شد که به صورت پلکانی اعمال می‌شود.امید می رود با این تصمیم مواد معدنی خام صادر نشود.

بنابراین گزارش،اسماعیلی پیشتر گفته بود: در رابطه با اعمال عوارض آسیب‌رسان به خام فروشی ابتدا مجلس قصد داشت از طریق لایحه بودجه سال ۹۷، پیش بینی‌های لازم را داشته باشد اما از آنجایی که دولت به مجلس اعلام کرد این موضوع را در دستور کار دارد و به زودی در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد متاسفانه در جلسه شورای اقتصاد گفته شد این موضوع به تعویق بیفتد. اگر تا یک ماه آینده عوارض آسیب‌رسان به خام فروشی از سوی دولت اعمال نشود حتما این موضوع در مجلس به شکل طرح مطرح خواهد شد تا ما بیش از این شاهد صادر کردن مواد خام معدنی نباشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ