کد خبر: ۸۱۹۶۸
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۳/۱۲

اروپا باید از اصل پیمان هسته‌ای با ایران دفاع کند
رئیس کمیسیون اروپا:

اروپا باید از اصل پیمان هسته‌ای با ایران دفاع کند

رئیس کمیسیون اروپا با تاکید بر دفاع اروپا از اصل پیمان هسته‌ای با ایران،خواستار مقاومت کشورهای اروپایی در برابر وسوسه توافق دوجانبه با آمریکا شد و گفت: اروپایی‌ها برده سیاست‌های داخلی آمریکا نخواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ژان یونکر به روزنامه آلمانی هانوفرشه آلگماینه گفت: پایان توافق با ایران به وسیله آمریکا به نفع صلح جهانی نیست، به عنوان معماران توافق هسته‌ای با ایران باید از اصل توافق دفاع کنیم. توافق سال 2015 که به کاهش فعالیت هسته‌ای این کشور در برابر کاهش تحریم‌ها منجر شد، نباید قربانی سودآوری سیاست داخلی آمریکا شود.

وی افزود: غرب آسیا در معرض بحران بزرگ قرار دارد و اروپا هم به این منطقه نزدیک است،باید از منافع و ارزش‌ها دفاع و به صورت یک گروه واحد عمل کنیم. از کشورهای اروپایی می‌خواهم در برابر وسوسه توافق دوجانبه با آمریکا مقاومت کنند. این اقدام به تضعیف اروپا منجر خواهد شد.نمی‌خواهم در زمینه وضع تعرفه آمریکا بر واردات فلزات از اروپا تنشی صورت بگیرد اما بازار واحد اروپایی که بزرگترین بازار در سطح جهان است، به اندازه کافی قوی هست که بتواند در برابر واشنگتن و پکن مقاومت کند.

یونکر ادامه داد: خواستار جنگ تجاری با آمریکا نیستم اما واشنگتن باید بداند اروپایی‌ها برده سیاست‌های داخلی آمریکا نخواهند شد.اتحادیه اروپا در این موارد از آمریکا و چین به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

بنابراین گزارش،ترامپ 18 اردیبهشت اعلام کرد از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود و به این ترتیب مجموعه‌ای از تحریم‌ها بار دیگر علیه ایران اعمال می‌شود. این اقدام در شرایطی صورت گرفت که دیگر طرف‌های حاضر در توافق یعنی آلمان، روسیه، فرانسه، چین و انگلیس از این تصمیم وی انتقاد کردند و آن را در تضاد با منافع کشورهای عضو توافق و صلح جهانی ارزیابی کردند.

انتهای‌پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ