کد خبر: ۸۱۹۸۸
۹:۶ - ۱۳۹۷/۳/۱۳

مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ و ۲۵۰ درصدی دو شرکت بورسی

مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ و ۲۵۰ درصدی دو شرکت بورسی

سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ و ۲۵۰ درصدی دو شرکت باما و افست را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 100 و 250 درصدی دو شرکت باما و افست را صادر کرد.

براین اساس،شرکت 50 میلیارد تومانی معدنی باما درحالی 2 اسفند سال گذشته برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را اعلام کرد که با اصلاحیه هیات مدیره در 27 اسفند ماه این پیشنهاد از 100 به 200 درصد افزایش پیدا کرد.

اما سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی را برای"کاما" صادر کرد تا سرمایه فعلی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به 100 میلیارد تومان برساند.این شرکت معدنی تامین مالی مذکور را با هدف اجرای طرح های توسعه نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات تولید و معادن و راه‌اندازی کوره اعمال خواهد می کند.

بنابراین گزارش،گروه صنعتی و معدنی امیر سهامدار 47.2 درصدی این شرکت که در بازار دوم معاملات بورس و در گروه استخراج کانه های فلزی درج شده، محسوب می شود.

همچنین،شرکت افست نیز برنامه افزایش سرمایه 395 درصدی را 25 اسفند گذشته اعلام کرده بود تا سرمایه فعلی را از 20 به 99 میلیارد تومان برساند که سازمان بورس با افزایش سرمایه 250 درصدی این شرکت بورسی موافقت کرد.

به این ترتیب، "چافست" از محل جذاب سود انباشته،50 میلیارد تومان به سرمایه فعلی می افزاید که جهت اجرای طرح توسعه صرف می شود.

بنابراین گزارش،شرکت سرمایه گذاری ملی ایران با 16.3 درصد و شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران با 14.3 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ