کد خبر: ۸۱۹۸۹
۱۰:۹ - ۱۳۹۷/۳/۱۳

تنها دو پالایشگاه دارای فناوری جدید هستند/دلایل عدم نوسازی
نماینده مجلس:

تنها دو پالایشگاه دارای فناوری جدید هستند/دلایل عدم نوسازی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت نوسازی پالایشگاه ها از دلایل عدم نوسازی آن هاخبر داد و گفت: تنها دو پالایشگاه بندرعباس و ستاره خلیج فارس جدید هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،اسداله قره خانی با تاکید بر ضرورت نوسازی پالایشگاه ها به خانه ملت گفت: فناوری پالایشگاه ها عمدتا قدیمی بوده و در برخی به نیم قرن پیش می رسد.پالایشگاه ها بودجه نوسازی را معمولا برای هزینه های دیگر در نظر می گیرند، بنابراین شاهد تولیدات دهه های قبل در برخی از پالایشگاه ها هستیم.

وی افزود: تنها پالایشگاه های جدید پالایشگاه بندرعباس و ستاره خلیج فارس هستند و پالایشگاه آبادان، تهران و شازند در طرح های توسعه ای قرار دارند.اگر ایران به دنبال افزایش بهره وری و ارزش افزوده بود و می خواست مواد با ارزش بیشتری تولید کند (مانند بنزین یورو4 و 5)، باید فناوری ها را تغییر دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای تولید گازوییل با سولفور پایین و یورو 4 باید تجهیزات و فناوری پالایشگاه ها تغییر کند، گفت: در طرح های توسعه ای این اتفاق کم و بیش رخ می دهد، اما چون عمدتا این پالایشگاه ها به سازمان های عمومی واگذار شدند، این سازمان ها از پالایشگاه ها انتظاری جز درآمد ندارند و برای طرح های توسعه ای و به روز کردن آنها بودجه چندانی در نظر نمی گیرند.

قره خانی ادامه داد: سرعت بازسازی پالایشگاه ها بسیار کند بوده و رضایت بخش نیست و دلیل آن ها برای عدم نوسازی این بوده که بخشی از بودجه های آن ها برای یارانه ها اختصاص می یابد و بخشی در اختیار سازمان های دیگر قرار می گیرد، لذا بودجه ای برای طرح های توسعه ای باقی نمی ماند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ