کد خبر: ۸۲۰۰۰
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۳/۱۳

پیش بینی رشد ۵۰ درصدی سود
مدیرعامل خبر داد:

پیش بینی رشد ۵۰ درصدی سود "سپ" / پوشش ریسک ها

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش ضمن ارائه آخرین توضیحات مالی و عملکردی از پیش بینی رشد ۵۰ درصدی سودآوری در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،روح اله حسینی مقدم معاون اعضا و ناشران شرکت بورس در نشستی که قبل از ظهر امروز در جهت معرفی بیشتر شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش برای عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام با حضور مدیران شرکت برگزارشد، گفت: با توجه به سابقه حضور این جنس شرکتها در بورس تهران در ۲ الی ۳ سال اخیر، "سپ" جزو ۳ شرکت برتر در این صنعت بوده که امروز به فهرست بورس تهران افزوده می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای ورود شرکتها به بورس این است که با دارا بودن ظرفیت های مشابه شرکت های هم صنعت به شفاف سازی قیمت سهام آنها کمک می کند،افزود: مسئله مهم برای بورس تهران این است که شرکت های افزوده شده شفاف باشند، با انجام این عرضه اولیه پیش بینی می شود به ارزش بازار بورس تهران ۱۱۷۰ میلیارد تومان اضافه شود.

این مقام مسئول ادامه داد: رقابت در بحث شفافیت کار را برای "سپ" سخت می کند،یکی از مهمترین حاشیه هایی که برای این شرکت وجود داشت پرونده آن بود که با دعوت از مدیران عامل و مالی شرکت سعی بر معرفی بیشتر به سهامداران و فعالان بازار شکل گرفت تا با علم به ریسک های موجود نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

معرفی شرکت به زبان مدیرعامل

ابراهیم حسینی نژاد درخصوص معرفی این شرکت گفت: با فرارسیدن 5 تیر،این شرکت 15 ساله می شود."سپ" سال 82 با نام "های کارت کیش" در جزیره کیش ثبت شد و اولین شرکت دارنده مجوز خدمات الکترونیک از بانک مرکزی است. اولین فعالیت این شرکت در سال 83 با همکاری رجا جهت فروش بلیط بود.همچنین اولین پرداخت در حوزه USSD نیز در سال 88 با همکاری اپراتوری در کیش تجاری سازی و وارد بازار شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات اولیه در حوزه پرداخت توسط "سپ" اختصاصی شده،گفت: از سال 91 که شاپرک شکل گرفت حجم عملیات شرکت 10 برابر و طی 6 سال گذشته سهم بازار آن دو برابر شد.درحال حاضر سهم بازار 17.5 درصدی در حوزه پرداخت از آن "سپ" است. درحوزه پرداخت های آنلاین هم دارای رتبه اول و در حوزه پرداخت های موبایلی سوم و در حوزه پوز دوم بازار هستیم.

براورد افزایش تراکنش ها در سال جاری

این مقام مسئول با اشاره به اینکه درحال حاضر 800 هزار کارتخوان با طرف قراردادی 12 بانک نصب و مدیریت شده،از افزایش کارتخوان ها به 850 هزار تا پایان سال خبر داد و گفت: همچنین براورد می شود تعداد تراکنش ها در سال جاری به بیش از 3 میلیارد و 20 میلیون برسد.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه ارائه سرویس مستقیم به مشتریان در 100 نقطه کشور تفاوت این شرکت با دیگر psp های موجود است،گفت: با وجود تحریم ها و مشکلات موجود رتبه شرکت در دنیا که سال قبل 32 بود با 8 مرتبه کاهش به 24 رسید که امید می رود این رتبه بالاتر هم برود.

وی با بیان اینکه اکنون وسط اجرای برنامه دوم استراتژیک شرکت تا سال 1400هستیم،گفت: در این برنامه 3 محور جهانی شدن،حرکت بر بستر مبایل و توسعه آن و راه حل جامع مشتریان برای ارائه خدمات در محل دنبال می شود.

پیش بینی رشد 50 درصدی سودآوری

مدیرعامل سپ درخصوص روند سوداوری شرکت گفت: در 4-5 سال گذشته همواره بودجه احتیاطی درنظر گرفته شده،سال گذشته شرکت شاهد رشد 80 درصدی سوددهی بود و پیش بینی می شود در سال جاری سوددهی با رشد 50 درصدی روبرو شود.

حسینی نژاد درباره اینکه آیا برنامه ای برای پوشش ریسک ها وجود دارد،گفت: تحریم در حوزه بانکی از حدود سال 85 وجود دارد به همین دلیل الگویی که کارت ها در ایران پذیرش می شود کاملا داخلی است ،تعداد تراکنش های 99.6 درصدی آنلاین نیز که در ایران اتفاق می افتد در کشورهای منطقه بی نظیر است که به اقدامات بانک مرکزی در زیرساخت ها طی 10 سال گذشته برمی گردد.انتظار داشتیم از فرصت هایی که در کشورهای منطقه ارائه می شد،استفاده کنیم اما شرایط سخت و فرصت ها کم شد.بنابراین در داخل با توجه به اینکه هر ساله قوانین در حال تغییر است می توان آمادگی شرکت را برای سختگیرانه ترین اتفاقات پیش رو اعلام کرد تا سهامداران متضرر نشوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ