کد خبر: ۸۲۰۰۴
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۳/۱۳

راهکار های نماینده مجلس برای ثبات تورم تک رقمی
برای سال جاری مطرح کرد:

راهکار های نماینده مجلس برای ثبات تورم تک رقمی

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه علت تورم بی ثباتی اقتصادی است، راهکار های تک رقمی نگه داشتن نرخ تورم در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهرام پارسایی در تشریح عوامل تاثیرگذار بر ثبات اقتصادی به خانه ملت گفت: سیاست خارجی و روابط با کشورهای دنیا، سیاست گذاری صحیح در ارتباط با سایر دنیا و حمایت از این سیاست گذاری ها در داخل سبب ثبات اقتصادی می شود.

وی افزود: علت تورم بی ثباتی اقتصادی است و بی ثباتی اقتصادی ناشی از بی ثباتی در سیاست گذاری داخلی و خارجی و نداشتن یک سیاست واحد است.دولت می تواند با داشتن یک گروه اقتصادی چابک و منسجم مانع افزایش نرخ تورم شود، البته مجلس و قوه قضاییه نیز باید در این راستا در کنار دولت باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نهادها و سازمان هایی که قدرت های اقتصادی هستند باید با دولت و سیاست های اقتصادی برای تامین معیشت خانوارها همسو شوند تا تورم تک رقمی نگه داشته و از افزایش نرخ آن جلوگیری شود.اگر این همسویی بین دستگاه های دولتی و نهادهای اقتصادی دولتی و خصوصی وجود نداشته باشد دولت نمی تواند کاری انجام دهد.

پارسایی گفت: خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های جدید می تواند نرخ تورم را افزایش دهد و اگر به بهانه های مختلف با دولت مخالفت شده و در مسیر اجرای سیاست های اقتصادی سنگ اندازی شود، تاثیر این تحریم ها می تواند مضاعف شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ