کد خبر: ۸۲۰۰۷
۱۱:۲ - ۱۳۹۷/۳/۱۵

تهدید کانادا و اتحادیه اروپا درباره تجدیدنظر تعرفه ها و احتمال جنگ تجاری

تهدید کانادا و اتحادیه اروپا درباره تجدیدنظر تعرفه ها و احتمال جنگ تجاری

ترامپ در حالی قرار است به اتفاق متحدین در نشست گروه ۷ شرکت کند که اتحادیه اروپا و کانادا تهدید کردند، در صورتی که وی در تعرفه های جدید فولاد و آلومینیوم تجدید نظر نکند، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهند زد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ این هفته قرار است در نشست گروه 7 در کبک کانادا شرکت کند و اتحادیه اروپا و کانادا تهدید کردند اگر وی در تعرفه های جدید فولاد و آلومینیوم تجدید نظر نکند، اقدامات تلافی جویانه ای را به اجرا بگذارند.

در همین حال، چین هشدار داده در صورتی که ترامپ تهدید دیگری را در زمینه وضع تعرفه بر کالاهای چینی انجام دهد، به تعهدات تجاری در قبال آمریکا عمل نخواهد کرد. بر اساس تحلیلی که توسط روزنامه دولتی اکونومیک دیلی منتشر شده، هرچند چین نمی خواهد تنش های تجاری را تشدید کند اما اطمینان دارد صلاحیت و تجربه کافی برای دفاع از منافع حیاتی را داراست.

سابقه ترامپ در تغییر نظر در موارد گذشته کافی است تا متحدان و رقبا امیدوار باشند وی طی روزهای آینده در مورد تعرفه های فولاد و آلومینیوم نیز تجدید نظر کند. اگر وی چنین کاری نکند، احتمالا وقوع یک جنگ تجاری تمام عیار اجتناب ناپذیر خواهد بود.

برونو له مایر وزیر دارایی فرانسه گفت: همچنان چند روزی برای جلوگیری از یک رویارویی تجاری فرصت داریم. هنوز چند روز فرصت داریم تا گام های ضروری را جهت جلوگیری از یک جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا برداریم.

ظاهرا تهدیدات مطرح شده از سوی متحدان آمریکا تاکنون تاثیری در تصمیم کاخ سفید نداشته زیرا لری کودلوف مشاور اقتصادی ارشد ترامپ گفته، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در واکنش به تعرفه های اعمال شده به صورت احساسی عکس العمل نشان داده و مقصر هرگونه تشدید اختلافات تجاری شرکای تجاری آمریکا هستند. ترامپ در حال پاسخ دادن به دهه ها سوء استفاده تجاری سایر کشورها از آمریکاست.

ترامپ هم در توئیتی اعلام کرد: تجارت احمقانه را دیگر نمی توان تحمل کرد. تعرفه های وضع شده بر دیگر کشورها به دولت آمریکا کمک خواهد کرد تا منابع مالی را تامین کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ