کد خبر: ۸۲۰۱۰
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۳/۱۵

تلاش رژیم صهیونیستی برای اقناع 3 کشور جهت از بین بردن برجام

تلاش رژیم صهیونیستی برای اقناع 3 کشور جهت از بین بردن برجام

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد با اسنادی که در اختیار 3 کشور آلمان، فرانسه و انگلیس می‌دهد، آنها را قانع کند تا از برنامه هسته ایران کناره گیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه تایمز،همزمان با آغاز سفر بنیامین نتانیاهو به انگلیس،‌ آلمان و فرانسه با هدف اعمال فشار به آنها جهت خروج از برجام، منابع خبری می‌گویند، اسناد منتسب به برنامه هسته‌ای ایران، در اختیار این سه کشور قرار گرفته است.

در میان صدها هزار فایلی که رژیم صهیونیستی مدعی است از برنامه هسته‌ای ایران در اختیار دارد، سندی است که رسماً مسئولیت تولید اورانیوم غنی‌شده در حد سلاح اتمی را به گردن وزارت دفاع ایران می‌اندازد.تاریخ این اسناد بر اساس تحلیل‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به سال 2001 بازمی‌گردد و به ارتش ایران مجوز غنی‌سازی هگزافلورید اورانیوم از 3 درصد تا بیش از 90 درصد به وسیله سانتریفیوژ را می‌دهد.

نتانیاهو حدود یک ماه پیش در تصاویری ضبط شده با نشان دادن عکسی از یک انبار که مملو از گاوصندوق بود، مدعی شد ایران پس از امضای برجام، مواد رادیواکتیو مربوط به این برنامه تسلیحاتی را به جایی در جنوب تهران منتقل کرده است.این یادداشت تفاهم در خصوص غنی‌سازی اورانیوم از جانب علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران امضا شده است.

رژیم صهیونیستی امیدوار است با اسنادی که در اختیار اروپا قرار می‌دهد، بتواند در متقاعد کردن آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و ترزا می نخست‌وزیر انگلیس در لغو برجام کمک کند.

این تلاش‌های نتانیاهو بعد از آن صورت می‌گیرد که 18 اردیبهشت ماه، ترامپ علیرغم مخالفت‌های اروپایی ها و تأیید پایبندی ایران به برجام توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و هشدار داد تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت‌هایی که به دنبال تعامل با ایران هستند، وضع خواهد کرد.

یکی از کارکنان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که مدعی است در تحلیل اسناد محرمانه مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نقش داشته به تایمز گفت: آنچه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ظرفیت‌ها گفته در مقایسه با آنچه ما اینجا داریم، خنده‌دار است. ایران گفته تنها مطالعات علمی و امکان‌سنجی داشته اما آنچه شاهد آن هستیم این است که ایران یک برنامه کاملاً تسلیحاتی را اداره می‌کند و از دستورالعمل‌های سطوح سیاسی پیروی می‌کند.

بنابراین گزارش،رژیم صهیونیستی تنها رژیم در منطقه است که حاضر به پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) نشده و دارای زرادخانه تسلیحات اتمی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ