کد خبر: ۸۲۰۲۰
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۳/۱۵

چین درباره لغو تمامی توافقات به آمریکا هشدار داد

چین درباره لغو تمامی توافقات به آمریکا هشدار داد

با ادامه بدعهدی‌های واشنگتن، چین به این کشور هشدار داد اگر آمریکا خلف وعده کند، همه توافقات از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد: در صورتی که واشنگتن به اِعمال تعرفه ها و موانع تجاری علیه پکن اقدام کند، تمامی توافقات فیمابین با این کشور ملغی خواهد شد.در رایزنی های پیشین میان مقامات چینی و آمریکائی به توافقاتی دست یافتیم اما اگر آمریکا خلف وعده کند، همه آن ها از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

بنابراین گزارش،دولت دونالد ترامپ تهدیدهای تجاری علیه چین را از سرگرفته حال‌آنکه تعرفه‌های جدیدی را بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا، کانادا و مکزیک اعمال کرده است.۳۰ اردیبهشت سال جاری و با پایان آخرین دور از رایزنی های نمایندگان چین و آمریکا اعلام شد دو کشور به طور متقابل تعرفه‌ کالاهای وارداتی از یکدیگر را متوقف کرده و بر این اساس جنگ تجاری را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا همان روز در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد: جنگ تجاری را تعلیق کردیم. هم اکنون توافق کردیم در حالی که در تلاش برای به اجرادرآوردن چارچوبی هستیم، تعرفه ها بر کالاهای تجاری یکدیگر را متوقف کنیم.

پیشتر گفته شده بود دولت چین با خرید بیشتر کالا و خدمات از آمریکا موافقت کرده تا به این طریق مبادلات تجاری دو کشور متوازن شده و نگرانی ها از جنگ تجاری کاهش یابد.دولت آمریکا می‌گفت این اقدام به طور قابل توجهی کسری مبادلات تجاری با چین (۳۳۵ میلیارد دلار در سال) را جبران می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ