کد خبر: ۸۲۰۲۳
۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۳/۱۷

دیدگاه چین درخصوص تحریم‌های یکجانبه آمریکا و همکاری با ایران

دیدگاه چین درخصوص تحریم‌های یکجانبه آمریکا و همکاری با ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد شدید از تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: چین به مخالفت تمام قد با سازوکار تحریم های یکجانبه ادامه داده و روابط تجاری و اقتصادی را با ایران حفظ خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، هوآ چونیینگ اعلام کرد: چین به مخالفت تمام قد با سازوکار تحریم های یکجانبه ادامه داده و روابط تجاری و اقتصادی را با ایران بر اساس معاهدات بین المللی حفظ خواهد کرد.

وی افزود: چین و ایران به طور تزلزل ناپذیری روابط عادی تجاری و اقتصادی را حفظ خواهند کرد. چین به همکاری با ایران در حالی که به تعهدات بین المللی پایبند است، ادامه خواهد داد.توسل به تحریم های یکجانبه تنها براساس قوانین داخلی،یک کشور را محکوم کرده است.

بنابراین گزارش، 18 اردیبهشت ماه بود که آمریکا اعلام کرد از توافق هسته‌ای برجام خارج شده و تحریم های جدید یکجانبه ای را علیه تهران اعمال خواهد کرد.این تصمیم جنجالی دونالد ترامپ باعث واکنش های گسترده جهانی علیه سیاست های واشینگتن و عدم پایبندی آن به توافقات چندجانبه بین المللی شد.پس از آن، ایران و کشورهای باقی مانده در توافق هسته‌ای اقدام به برگزاری مذاکراتی برای حفظ برجام و بهره مندی ایران از منافع اقتصادی این توافق کرده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ