کد خبر: ۸۲۰۴۸
۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۳/۱۹

رکورد جدید کاهش مصرف آب فولاد مبارکه تا ۳.۸ مترمکعب بر تن

رکورد جدید کاهش مصرف آب فولاد مبارکه تا ۳.۸ مترمکعب بر تن

شرکت فولاد مبارکه از ثبت رکورد کاهش مصرف آب تا ۳.۸ مترمکعب بر تن تولید خبر داد که در مقایسه با سایر فولادسازان داخلی و خارجی بی نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسن رحیمی رئیس گروه فنی انرژی و سیالات فولادمبارکه اظهار داشت:راهبرد مصرف بهینه آب از ابتدای دوران ساخت این شرکت با طراحی و احداث تصفیه‌خانه‌های مدرن و همچنین اجرای طرح‌های بازچرخانی آب در سیکل تولید همواره به عنوان اولویت مدنظر بوده است.

وی ادامه داد: این تفکر به همراه فرهنگ سازمانی کارکنان و با اجرای پروژه های متعدد، مصرف آب در فولاد مبارکه را به 3.8  مترمکعب بر تن تولید ورق نورد گرم کاهش داده است. این کاهش مصرف نه تنها در فولاد مبارکه رکورد محسوب می‌شود، بلکه در مقایسه با سایر فولادسازان داخلی و خارجی بی نظیر است.

این مقام مسئول با اشاره به تاکید مدیریت "فولاد" برمشارکت کارکنان برای کاهش مصرف آب و اجرای پیشنهادها و پروژه‌های متعدد با سرمایه‌ گذاری‌ های فراوان ، ادامه داد: روند کاهشی مصرف آب در فولادمبارکه با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال پیشرفت است.

به گفته رحیمی از جمله اقدامات برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود و کاهش مصارف آب در فرایندهای تولید شامل مواردی چون تصفیه و بازچرخانی پسابهای شرکت و استفاده از آن در فرایندهای تولید، استفاده از پسابهای کم کیفیت خروجی برخی از فرایندها برای خنک کاری سرباره و تختال و در نتیجه کاهش مصرف آب صنعتی، تکمیل و بهره برداری از پروژه جمع آوری و انتقال پسابهای شهری شهرستان‌های منطقه پیرامونی شرکت (مبارکه، زرین‌شهر، صفاییه، ورنامخواست و...)، راه‌اندازی فاز اول پروژه تصفیه پسابهای صنعتی به روش اسمز معکوس (RO) و تغذیه آب با کیفیت بالا به فرایندهای خنک‌کاری با آب صنعتی جایگزینی گیاهان فضای سبز شرکت با گونه‌های کم مصرف، بهسازی آبهای گردشی در برجهای خنک کاری شرکت با تزریق مواد شیمیایی ضدرسوب و خوردگی و درنتیجه امکان افزایش تعداد سیکل‌های گردش آب، نوسازی شبکه‌های انتقال و توزیع آب صنعتی و بهداشتی در سطح شرکت، توسعه تصفیه خانه‌های پساب انسانی و صنعتی شرکت به منظور افزایش کیفیت پساب تصفیه شده و استفاده مجدد از آن، انجام مطالعات اولیه کاهش تلفات آب در برجهای خنک‌کاری و فرایند احیا مستقیم و برگزاری مسابقه پیشنهادات ویژه کاهش مصرف و بهینه سازی آب در سطح شرکت هستند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ