کد خبر: ۸۲۰۵۹
۱۴:۷ - ۱۳۹۷/۳/۱۹

واگذاری شرکت های خدماتی و سرمایه‌گذاری‌های جدید دولت از طریق بورس
نماینده مجلس مطرح کرد:

واگذاری شرکت های خدماتی و سرمایه‌گذاری‌های جدید دولت از طریق بورس

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: بخشی از شرکت‌هایی که تاکنون واگذار نشده اند خدماتی و سرمایه‌گذاری‌های جدید دولت هستند که باید از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمیدرضا فولادگر در خصوص روند اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی به خانه ملت گفت: در رفع انحصار و ایجاد شرایط رقابتی اقداماتی صورت گرفته که پیش بینی می شود نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. در اصلاح قانون به موضوع نهادهای تنظیم گر توجه شده در هر صورت باید حوزه‌های انحصاری تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: بکارگیری نهادهای تنظیم گر در رفع انحصارگری های اقتصاد نقش مهمی دارند و امیدوارم با اصلاح قانون در این رابطه، استفاده از ظرفیت نهادهای تنظیم گر هم مدنظر باشد چرا که این نهادها می توانند وارد حوزه های انحصاری مانند نفت و پتروشیمی شوند و آنها را از انحصار خارج کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی باید بخش تعاون و اتحادیه ها مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و نباید فراموش کرد دولتی شدن تعاونی ها صحیح نیست. توانمندسازی بخش خصوصی و رونق فضای کسب و کار از لازمه‌های اجرای بهینه سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی است.

فولادگر در خصوص واگذاری برخی شرکت های دولتی گفت: بخشی از شرکت‌های دولتی تاکنون واگذار نشده که بیشتر مربوط به شرکت‌های خدماتی است، بخشی از واگذاری‌ها نیز مربوط به سرمایه‌گذاری‌های جدید دولت است که باید بعد از 3 سال شرکت های مذکور واگذار شوند.از ظرفیت بازار سرمایه می‌توان بیشتر در موضوع واگذاری شرکت‌های باقیمانده دولتی استفاده کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ