کد خبر: ۸۲۰۶۰
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۳/۱۹

بازتاب دستور فوری مقام معظم رهبری به سازمان انرژی هسته‌ای

بازتاب دستور فوری مقام معظم رهبری به سازمان انرژی هسته‌ای

دستور مقام معظم رهبری به سازمان انرژی هسته‌ای مبنی بر فراهم کردن سریع آمادگی‌های لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو با واکنش اتحادیه اروپا ، چین، وزیر خارجه آمریکا و سران رژیم اشغالی روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مقام معظم رهبری هفته‌ گذشته مسئولان سازمان انرژی هسته‌ای را موظف کردند به‌سرعت آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به 190 هزار سو (البته فعلا در چارچوب برجام) فراهم آورند و مقدمات اجرای مسائلی که رئیس‌جمهور دستور داده‌اند را آغاز کنند.

در پی این دستور ، سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد: درحال‌حاضر برنامه‌های اعلامی ایران درباره غنی‌سازی، نقض برجام نیست. اگر چه‌ در این موقعیت حساس این برنامه‌ها در راستای اعتمادسازی درباره برنامه هسته‌ای ایران نخواهد بود.

وزارت خارجه چین هم اعلام کرد: امیدوار است همه طرف‌ها بتوانند تصویر کلی و بلندمدت را دراین‌باره ببینند و به اجرا و حفظ برجام پایبند بمانند. برجام به حفظ رژیم عدم اشاعه و صلح و ثبات در خاورمیانه کمک می‌کند و در راستای منافع جامعه بین‌المللی خواهد بود.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هم در توئیتر نوشت: گزارش‌ها درباره قصد ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی را تحت نظر داریم و اجازه نخواهیم داد ایران سلاح اتمی بسازد. ایران از عزم ما آگاه است.

نتانیاهو هم با اعلام اینکه متعجب نشده، مدعی شد ایران همواره به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای بوده تا بتواند سرائیل را نابود کند اما با همکاری متحدان نمی‌گذارد این اتقاق رخ دهد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم مسئله هسته‌ای را به شرکت خودروسازی پژو فرانسه مربوط کرد و تلاش ایران برای غنی‌سازی مجدد اورانیوم را نشانه هراس جمعی و در واکنش به خروج کمپانی خودروسازی پژو از ایران دانست.

در همین زمینه پنجشنبه گذشته وزیر خارجه انگلیس در دیدار با بنیامین نتانیاهو گفت: انگلیس همراه آلمان و فرانسه شدیدا معتقد است توافق هسته‌ای با ایران بهترین راه برای دستیابی به آینده‌ای با امنیت برای منطقه است. همه تلاش را انجام می‌دهیم تا ایران به تعهدات برجام پایبند بماند و با اسرائیل نیز کاملا موافق هستیم که باید از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کرد.

نخست‌وزیر انگلیس هم پیش‌تر در دیدار با نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با تأکید بر همین رویکرد گفته بود: تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بماند، انگلیس نیز تعهد خود را ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور فرانسه نیز قبل از انگلیس نتانیاهو را ناامید کرده بود و گفته بود: درصورتی‌که برجام از بین برود، امنیت تل‌آویو با تهدید روبه‌رو می‌شود. اگرچه این توافق هرگز یک توافق کامل و رضایت‌بخش برای فرانسه نبوده است، اما برجام گام نخستی است که باید در طول زمان تکمیل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ