کد خبر: ۸۲۰۶۲
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۳/۱۹

چین پروژه زیردریایی آمریکا را هک کرد

چین پروژه زیردریایی آمریکا را هک کرد

هکرهای دولت چین کامپیوترهای مقاطعه‌کاران نیروی دریایی آمریکا را هک کرده و حجم زیادی از داده‌های حساس را درباره یک پروژه زیردریایی به سرقت برده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: این داده‌های حساس شامل برنامه‌های مربوط به یک موشک مافوق صوت ضد ناو مورد استفاده در زیردریایی‌های آمریکایی است.

مقام‌های آمریکایی که خواستند نامش فاش نشود به این روزنامه گفتند که این هک اطلاعات در ژانویه و فوریه سال جاری میلادی صورت گرفته است.

نیروی دریایی آمریکا در پاسخ به سوالی از سوی رویترز اعلام کرد: براساس مقررات فدرال، اقداماتی در دست انجام است که کمپانی‌ها را ملزم می‌کند تا در زمان وقوع یک حمله هکری که بر شبکه‌های ما اثر بالقوه یا واقعی می‌گذارد، دولت را مطلع کنند. در حال حاضر نمی‌توان جزئیات بیشتری را اعلام کرد.

سخنگوی سفارت چین نیز از طریق ایمیل به رویترز اعلام کرد که مقام‌های سفارت از این مساله اطلاعی ندارند و افزود، دولت پکن امنیت سایبری قوی دارد و به شدت با هرگونه حمله‌ای سایبری مخالف است و با آن مبارزه می‌کند.

هکرها مقاطعه‌کاری را که برای مرکز جنگ زیردریای نیروی دریایی آمریکا مستقر در نیوپورت، رودآیلند کار می‌کند، هدف قرار دادند.

روزنامه واشنگتن پست همچنین از قول این منابع ناشناس گزارش داد: داده‌های هک شده 614 گیگابایت است که به پروژه موسوم به اژدهای دریا و همچنین سیگنال‌ها و داده‌های حسگر، اطلاعات اتاق رادیو زیردریایی مرتبط با سیستم‌های رمزنگار و مرگز نگهداری جنگ الکترونیک واحد ساخت زیردریایی مرتبط هستند.این داده‌های سرقتی با وجود آنکه در شبکه غیرمحرمانه این مقاطعه کار قرار داشته، حساس بودند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ