کد خبر: ۸۲۰۷۵
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۳/۱۹

نخستین محموله نفت ایران به شیلی صادر شد
پس از گذشت ۱۶ سال:

نخستین محموله نفت ایران به شیلی صادر شد

نخستین محموله نفت ایران پس از ۱۶ سال به شیلی صادر شد که نشان داد تهران بازارهای جدید نفت را در برنامه ها قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ،نخستین محموله نفت ایران پس از 16 سال به شیلی صادر شد که نشان داد تهران بازارهای جدید نفت را در برنامه ها قرار داده است. انتظار می رود نفتکش مونته تولدو که ظرفیت حمل یک میلیون بشکه نفت را دارد و اواسط خرداد بندر خارک ایران را ترک کرده، 21 تیر به بندر سن ویسنته شیلی برسد.

بنابراین گزارش،آمار دولتی شیلی نشان می دهد این کشور در 16 سال گذشته از ایران نفت نخریده است.چین، هند، کره جنوبی و ژاپن مشتریان اصلی نفت ایران هستند. اتحادیه اروپا نیز پس از لغو تحریم های هسته ای، خرید نفت از ایران را از سر گرفت و اکنون بزرگترین خریدار نفت این کشور است، این اتحادیه سال گذشته به طور متوسط 624 هزار بشکه در روز نفت از تهران خریداری کرد.چین نیز قول داده به خرید نفت از ایران که به احتمال زیاد پول آن را به یوان پرداخت خواهد کرد، ادامه دهد.

برخی تحلیلگران معتقدند، یک میلیون بشکه نفت در روز که تصور می شود با بازگشت تحریم ها از بازار خارج شود، ممکن است در عمل خارج نشود، زیرا در تجربه گذشته تحریم ها، آمریکا و اتحادیه اروپا هر دو نفت ایران را تحریم کرده بودند اما این بار واشنگتن در تحریم نفت ایران تنهاست. کشورهای اروپایی امضاکننده برجام به وضوح نشان داده اند که از برجام خارج نخواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ