کد خبر: ۸۲۰۹۳
۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۳/۲۰

مخالفت نماینده مجلس با راه اندازی بورس ارز

مخالفت نماینده مجلس با راه اندازی بورس ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بورس ارز تنها راه حل برای ساماندهی بازار ارز نیست، گفت: باید از ظرفیت صرافی های بخش خصوصی استفاده کرد تا ارز خانگی و بلوکه شده نیز وارد چرخه اقتصاد شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معصومه آقاپور علیشاهی با بیان اینکه برای خروج بازار ارز از وضعیت فعلی باید اقدامات اساسی و هماهنگ اقتصادی انجام داد درباره وضعیت فعلی بازار ارز به خانه ملت گفت: راه اندازی بورس ارز تنها راه حل ممکن برای ساماندهی بازار ارز محسوب نمی‌شود. حتی این امکان وجود دارد راه اندازی بورس ارز در شرایط فعلی اقتصاد به رشد سفته بازی منجر شود.

وی افزود: راه اندازی بورس ارز در مقطع فعلی شاید کمک چندانی به ساماندهی بازار ارز نکند چراکه سال‌ها است بازار سرمایه و حتی بورس کالا فعال بوده اما با این وجود به طور مثال در دو سال گذشته عملکرد این بازارها کمک موثری در کاهش حجم نقدینگی نداشته است. علاوه بر اتخاذ تدابیر بلند مدت برای ساماندهی بازار ارز باید به راه حل های کوتاه مدت نیز توجه کرد. برای ساماندهی بازار ارز باید به تشکیل بازار متشکله که بازار دوم محسوب می شود توجه جدی کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: صرافی بانک‌ها یکی از عواملی بوده اند که سفته بازی در بازار ارز را افزایش داده‌اند چرا که محدودیتی در خصوص موضوع حجم نقدینگی ندارند. همچنین این صرافی ها با انحصار چند جانبه می‌توانند عرضه ارز را در اختیار خود قرار دهد.

آقاپور علیشاهی تاکید کرد: باید از ظرفیت صرافی های بخش خصوصی استفاده کرد تا در فضای رقابتی، صرافی با اعمال نظارت از سوی بانک مرکزی فعالیت کنند چرا که انجام این کار می‌تواند باعث شود ارز خانگی و بلوکه شده نیز وارد چرخه اقتصاد شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ