کد خبر: ۸۲۰۹۴
۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۳/۲۰

تحلیل نماینده مجلس از گرانی خودرو و اثر خروج پژو فرانسه از ایران

تحلیل نماینده مجلس از گرانی خودرو و اثر خروج پژو فرانسه از ایران

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دلایل گرانی خودرو گفت: پژو تنها ۱۵ درصد در تولید خودرو نقش داشت و با خروج این شرکت از ایران کیفیت خودروها کاهش پیدا نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد حسینی کیا با اشاره به افزایش 49 درصدی قیمت فولاد آلیاژی به خانه ملت گفت: افزایش قیمت خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد بسیاری از این عوامل خارج از اختیار تولید کننده است که یکی از مهمترین این عوامل افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات است.

وی با تاکید براینکه افزایش قیمت مواد اولیه بر گرانی تولید نهایی اثرگذار است،افزود در این بین عوامل داخلی و خارجی نیز نقش بسزایی درافزایش قیمت ها بازی می کنند که انتظار می رود دولت با مدیریت عوامل داخلی از گرانی ها ممانعت کند و واردات را تا حدود زیادی کنترل کند تا بتواند مدیریت قیمت ها را در اختیار بگیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر صنعت اعلام کرده صنعت خودرو سازی بیش از 9.6 درصد ظرفیت افزایش قیمت ندارد اما در برخی مقاطع شاهد افزایش بیشتری هستیم که دولت باید با حمایت های لازم فشار را از دوش مصرف کنندگان بردارد.از آنجایی که افزایش مواد اولیه در نهایت بر دوش مصرف کنندگان گذاشته می شود، دولت باید با بسته های حمایت، شرایط را برای تولید ارزان قیمت فراهم کند.

حسینی کیا با اشاره به خروج شرکت پژو از ایران گفت: خروج این شرکت بار روانی در زمینه گرانی خودرو دارد، موضوع اساسی این است که خودروسازی های داخلی باید در قراردادها تضمین های لازم را اخذ کنند تا نه بار روانی داشته باشد و نه هزینه گزافی پرداخت شود.از آنجا که 85 درصد خودروها با توان داخلی است بنابراین خروج پژو تاثیری بر کیفیت تولیدات ندارد و تمام این مسائل فشار روانی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ