کد خبر: ۸۲۲۶
۰:۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۶

انتقال حوزه نظارت به بورس و انتشار شاخص قیمت کل درسال جاری
مدیرعامل شرکت بورس به بورس پرس خبر داد:

انتقال حوزه نظارت به بورس و انتشار شاخص قیمت کل درسال جاری

مدیرعامل شرکت بورس از تشکیل کمیته ای مشترک بین سازمان و شرکت بورس برای انتقال بخش های از حوزه نظارت بر ناشران و انتشار مجدد شاخص مهم قیمت کل طی سال جاری خبر داد .

حسن قالیباف اصل در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به حضور هفته پیش رئیس جدید سازمان بورس در تالار معاملات حافظ و برگزاری جلسه ایی اظهار داشت: در آن جلسه یکی از نکاتی که مطرح شد مربوط به لزوم تکفیک برخی وظایف اجرایی حوزه نظارت بر ناشران بود. در این رابطه قرار شده کمیته ایی مشترک بین همکاران سازمان و شرکت بورس تشکیل تا مشخص شود کدام از وظایف قابل انتقال به شرکت بورس است.

وی در برابر این سئوال که آیا این برنامه در سال جاری عملیاتی خواهد شد و در صورت انجام آن با چه تبعاتی همراه می شود؟ توضیح داد: امیدواریم طی سال جاری موضوع انتقال بخش هایی از وظایف نظارت بر ناشران به شرکت بورس نهایی شود. در این صورت مسلما" تبعات و نتایج مثبتی برای کل بازار سرمایه به دست خواهد آمد و با استفاده از توانمندی همه نهادهای فعال،اقدامات بیشتر و بهتری انجام خواهد شد که به نفع همه و در اصل بازار سرمایه و اقتصاد خواهد بود.

این مقام مسئول در واکنش به دیگر پرسش بورس پرس مبنی بر اینکه کدام از 10 شاخص پیشنهاد شده به سازمان بورس بکار گرفته خواهد شد؟ توضیح داد: شاخص های جدیدی که از طرف شرکت بورس پیشنهاد شده بود،مورد تایید شورای عالی بورس قرار گرفته و مقرر شده برای اجرای آن سازمان با شورا هماهنگی های نهایی را به عمل آورد.

قالیباف اصل ادامه داد: بنابراین انتظار می رود در سال جاری شاخص قیمت کل مجددا" منتشر و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خاتمه گفت : علاوه براین شاخص های دیگری چون شاخص وزنی، بدون وزن، شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ ، حاکمیت شرکتی و ... هم منتشر خواهند شد. در این میان شاخص حاکمیت شرکتی آماده است و بعد از نهایی رتبه بندی و دریافت نظر سازمان بورس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ