کد خبر: ۸۲۹۴
۰:۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰

کارت زرد بانک مرکزی به ۶ موسسه و یک بانک در شرف تاسیس
ضمن تاکید بر رعایت سود توسط همه بانک ها:

کارت زرد بانک مرکزی به ۶ موسسه و یک بانک در شرف تاسیس

بانک مرکزی ضمن موظف کردن کلیه بانکها و موسسات‌‌ اعتباری به رعایت پرداخت سود علی‌الحساب به ۶ موسسه آرمان،نور،ثامن،تعاونی های اعتبار میزان ،افضل‌توس و بانک درشرف تاسیس مهراقتصاد هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی طی هفته های اخیر صنعت بانکداری با رویدادها و اخباری مانند الزام مجلس به واگذاری بنگاه ها طی سه سال مواجه شده که بانک مرکزی ضمن موظف کردن کلیه بانکها و موسسات‌‌ اعتباری به رعایت پرداخت سود علی‌الحساب به 6 موسسه آرمان،نور، ثامن،تعاونی های اعتبار میزان ،افضل‌توس و بانک در شرف تاسیس مهراقتصاد هشدار داد.

براساس این گزارش، بانک مرکزی به منظور ارتقای انضباط دربازار پولی کشور و جلوگیری از رقابت ناسالم فعالان این بازار کلیه بانکها و موسسات‌‌ اعتباری دارای مجوز را از اول دی 93 موظف به رعایت چارچوب‌های مورد توافق در پرداخت سود علی‌الحساب به انواع حسابهای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت کرده است.

همچنین کلیه موسسات متقاضی اخذ مجوز فعالیت از این بانک شامل آرمان، نور، ثامن، تعاونی های اعتبار میزان و افضل‌توس و همچنین بانک در شرف تاسیس مهر اقتصاد که تاکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی نشده‌اند، مکلف به رعایت نرخ های سود علی‌الحساب به انواع حسابهای سپرده سرمایه‌گذاری مدت دار در چارچوب مورد توافق نظام بانکی کشور هستند.

علاوه بر آن، این نهادها موظفند از افتتاح هرگونه حساب سپرده جدید (اعم از قرض‌الحسنه یا سرمایه‌گذاری) برای مشتریان خودداری کرده و تا پایان فرآیند سامان دهی نیز انجام هرگونه تبلیغات در رسانه های عمومی توسط موسسات صدرالذکر ممنوع است . بدیهی است چنانچه نهادهای پولی مزبور بر خلاف ضوابط و مقررات موجود اقدام به افتتاح حساب سپرده جدید، انجام تبلیغات یا پرداخت سود علی الحساب سپرده های سرمایه‌گزاری مدت دار بیش از میزان تعیین شده طی بخشنامه شماره 260243/93 مورخ 29 آذر 93 بانک مرکزی کنند، این بانک حسب وظایف قانونی خود ضمن جلوگیری از پرداخت سود به حسابهای سرمایه‌گذاری افتتاح شده و برخورد قانونی با این نهاد متخلف، روند صدور مجوز نهاد مزبور را مورد تجدید نظر قرار داده و مراحل طی شده قبلی را کان‌لم‌یکن می کند.

به هرحال کلیه سپردهای جدیدی که بعد از تاریخ فوق الاشعار در این موسسات ایجاد می شود باطل بوده و درصورت بروز هرگونه مشکلی مورد تایید مرجع نظارتی نیست. موسسات فوق الذکر باید این اطلاعیه را به عنوان ابلاغ رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تلقی کنند.

انتهای پیام/
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» farhad | ساعت ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۸/۱۲
0
0
پاسخ
بانک مرکزی اگر واقعا نقش نظارتی دارد باید نسبت به تعیین و تکلیف تمامی موسسات مالی اقدام کند چون بهر حال هرگونه مشکل در این موسسات مستقیما متوجه بانک مرکزی و دولت است.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ