کد خبر: ۸۳۱۰۱
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۳/۲۰

دولت برای ساماندهی مسکن برنامه ندارد و 5 سال فقط حرف می زند
نماینده مجلس:

دولت برای ساماندهی مسکن برنامه ندارد و 5 سال فقط حرف می زند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به سخنان ۵ سال پیش دولت اشاره کرد و گفت:دولت ۵ سال است که درباره مسکن اجتماعی فقط حرف می زند اما یک مسکن اجتماعی نشان داده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، صدیف بدری گفت: از مرداد سال گذشته روند افزایش قیمت مسکن را به دولت اعلام کردیم اما به آن توجه نشد و تحولات اقتصادی 3 ماهه آخر سال 96 موجب افزایش قیمت کنونی مسکن است. مردم زمانی که می بینند ارزش سرمایه آن ها در بازارهای دیگر ثبات ندارد و حفظ نمی شود سراغ بازار مسکن می روند و این موجب می شود بازار مسکن متلاطم شده و اقشار ضعیف جامعه آسیب پذیرتر شوند.

وی افزود: حجم نقدینگی در 5 سال گذشته 3 برابر شده است و سوق یافتن این حجم نقدینگی به سمت بازار مسکن نوسانات کنونی قیمت مسکن را ایجاد کرده و اینکه می گویند بخشی از قیمت مسکن حباب است در صورتی که چنین چیزی نیست و تجربه نشان داده است که هر افزایش قیمتی در جامعه اتفاق بیفتد قیمت ها دیگر پایین نمی آید.برای کاهش قیمت مسکن و رونق این بازار باید فکر اساسی کرد و سیاست کلان تدوین شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمار بانک مرکزی با واقعیت بازار مغایرت دارد گفت: اکنون در خیابان شهید ستاری تهران مسکن از متری 7 میلیون تومان به 12 میلیون تومان در خیابان آذری از 2 میلیون تومان به 5 میلیون تومان و در منطقه 5 تهران قیمت مسکن 54 درصد افزایش یافته است. اگر وضع اینگونه ادامه یابد رکود تورمی در بخش مسکن ایجاد خواهد شد و برای حمایت از بخش کم درآمد جامعه باید به آنها برای خرید مسکن تسهیلات کم بهره داده شود.

بدری ادادمه داد: صندوق سپرده گذاری مسکن به دلیل بحث سپرده گذاری در آن مورد استقبال متقاضیان قرار نگرفته است. دولت باید از زمین هایی که در اختیار دارذ برای ساخت مسکن های با متراژ پایین استفاده کند و برای مسکن های مهری که اطراف شهرها ساخته شده اند امکانات فراهم کنند. دولت 5 سال است که درباره مسکن اجتماعی فقط حرف می زند اما یک مسکن اجتماعی به ما نشان داده نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ