کد خبر: ۸۳۱۵۷
۱۳:۸ - ۱۳۹۷/۳/۲۱

عملکرد اولین صندوق کالایی با بازدهی خیره‌کننده ۹۶ درصدی
طی فعالیت ۱۲ ماهه ثبت شد:

عملکرد اولین صندوق کالایی با بازدهی خیره‌کننده ۹۶ درصدی " طلا "

عملکرد یک سالانه صندوق پشتوانه طلای لوتوس نشان می دهد اولین صندوق کالایی با بازدهی خیره‌کننده ۹۶ درصدی و افزایش ۱۰۵ درصدی تعداد واحدها روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق پشتوانه طلای لوتوس که به عنوان اولین صندوق کالایی بازارسرمایه از 20 خرداد سال گذشته با مدیریت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در بورس کالا آغاز بکار کرده، کارنامه قابل دفاعی را در یک سالگی به ثبت رسانده است.

این صندوق با نقدشوندگی بالایی که از طریق بازارگردانی فعال ایجاد کرده، قادر به جذب چشمگیر سرمایه‌گذاران شده است.به نحوی که در یک سال فعالیت این ابزار نوین، بالغ بر 35 میلیون واحد سرمایه‌گذاری صادر شده و درصد بازدهی سالانه «طلا» در سالروز تاسیس، 96 درصد محاسبه شده است. همچنین از ابتدای سال تاکنون 48 درصد بازدهی برای این صنودق ثبت شده است.

این صندوق که در دوره پذیره‌نویسی بیش از 17 میلیارد تومان معادل 17 میلیون واحد سرمایه‌گذاری جذب کرده، پس از یک سال فعالیت توانسته بیش از 35 میلیون واحد سرمایه‌گذاری به نام خریداران به ثبت برساند و به میانگین روزانه بالغ بر یک میلیون و 800 هزار واحد معامله را ثبت کند تا میانگین ارزش این معاملات از ابتدای تاسیس تاکنون بالغ بر 2.9 میلیارد تومان شود.

مدیر صندوق پشتوانه طلای لوتوس عامل اصلی جذابیت این صندوق و نقطه قوت و تمایز آن را نقدشوندگی بالا می‌داند و با تمرکز بر بازارگردانی فعال، سعی بر پاسخگویی هرچه بهتر به این نیاز بازار دارد.

ترکیب دارایی صندوق پشتوانه طلای لوتوس شامل بیش از 90 درصد در گواهی سپرده سکه طلا بوده و مابقی در اوراق مشتقه و آتی سکه و نیز اوراق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شده است. بر این اساس، درحال حاضر بیش از 27 هزار سکه طلا در ترکیب دارایی این صندوق وجود دارد.

در این میان به دلیل تشکیل بیش از 70 درصد پرتفوی صندوق از سکه طلا، متناسب با نوسانات سکه و ارز، قیمت واحدهای صندوق نیز دچار نوسان شده و این صندوق از این نوسانات به بهترین شکل استفاده کرده و توانسته است بازدهی بهتری نسبت به بازار فیزیکی سکه کسب کند.

تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان مدیر صندوق پشتوانه طلای لوتوس، اعلام کرده تلاش می کند تا علاوه بر کنترل ریسک‌های موجود و کسب بازدهی قابل رقابت با بازار فیزیکی، بازارگردانی فعالی نیز داشته باشد و نقدشوندگی واحدهای صندوق را در حد مطلوبی حفظ کند تا همیشه "طلا" گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ