کد خبر: ۸۳۱۶۲
۱۴:۷ - ۱۳۹۷/۳/۲۱

اقدام عملی اتحادیه اروپا درحمایت از برجام و ایران / فرصت دوماهه برای اجرا
با تصویب قانون بروز شده انسداد و مجوز وام خارجی رخ داد:

اقدام عملی اتحادیه اروپا درحمایت از برجام و ایران / فرصت دوماهه برای اجرا

کمیسیون اروپا در حمایت عملی از برجام و ایران، قانون بروز شده انسداد و مجوز وام خارجی را تصویب کرد تا در صورت موافقت پارلمان و شورای اروپا از اواسط مرداد و مصادف با اعمال تحریم های آمریکا اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نیو یوروپ ، بعد از خروج آمریکا از برجام، اتحادیه اروپا گام هایی برای حفاظت از فعالیت شرکت ها در ایران ، اقدام به تصویب نسخه بروز شده قانون انسداد و مجوز وام خارجی بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB) کرد.

بنابراین پارلمان و شورای اروپا دو ماه فرصت اعلام نظر دارند و در صورت نبود مخالفتی ، قانون انسداد و مجوز وام خارجی بانک سرمایه گذاری اروپا از اواسط مرداد و مصادف با وضع دوباره تحریم های آمریکا علیه ایران اجرا می شوند.

در این رابطه کمیسیون اروپا با صدور بیانیه ایی اعلام کرد: تا زمان پایبندی ایران به تعهدات، این کمیسیون هم به اجرای کامل و موثر برجام ادامه خواهد داد.  هدف از این اقدامات کمک به حفظ منافع شرکت های اتحادیه اروپا و پایبندی به برجام است. با این حال مفهوم این امر الزام بانک سرمایه‌گذاری اروپا در حمایت مالی از طرح‌های اروپایی در ایران نیست و تصمیم گیری بر عهده هیات مدیره بانک سرمایه گذاری اروپا است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، رهبران اتحادیه اروپا،  14 خرداد در نامه ای به وزیران خزانه داری و امور خارجه آمریکا اعلام کردند منافع امنیتی اقتضا می کند که شرکت های اروپایی از وضع دوباره تحریم های آمریکا معاف شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ