کد خبر: ۸۳۱۷۶
۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۳/۲۲

پژو بدون اجازه آمریکا توافق نمی کند/ مخالف تولید خودرو برای وزیران میلیاردی نیستم
نماینده مجلس:

پژو بدون اجازه آمریکا توافق نمی کند/ مخالف تولید خودرو برای وزیران میلیاردی نیستم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص خروج پژو از قرارداد با خودروسازان گفت: این خودروساز بدون اجازه از آمریکا توافقی را انجام نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نادر قاضی‌پور در خصوص خروج پژو از قرارداد با خودروسازان داخلی به خانه ملت گفت: دولت روحانی و دولت احمدی‌نژاد طرح جامع خودروسازی ندارند تا مشخص باشد آینده این صنعت چگونه است.در حالی پژو بعد از برجام مجددا وارد همکاری با ایران شد که بازار اروپایی را از دست داده و آمده بود تا بازار ناب ایران را تصاحب کند و زمانی‌ که پژو وارد ایران شد اعلام کردیم که این شرکت خودروسازی اروپایی باید به دلیل اقدامات گذشته عذرخواهی و زیان آن را نیز پرداخت کند.

وی افزود: در حالی اعلام می‌شد که قرارداد جدید با پژو محرمانه است که این خودروسازی بدون اجازه از آمریکا توافقی را انجام نمی‌دهد و به امید قرارداد جدید با این شرکت چند سال پروژه‌های خودروسازی تعطیل شد اما به محض اعلام خروج آمریکا از برجام قرارداد را فسخ کردند و لطمات زیادی بر خودروساز ها وارد گردید.

این نماینده مردم مجلس با تاکید بر اینکه خودروهای تولید شده در خودروسازی‌ها تاکنون با دلار 3 هزار و 200 تومانی بوده و سایپا 30 هزار و ایران‌خودرو 60 هزار خودرو را احتکار کردن تا شاهد افزایش قیمت 5 تا 10 میلیون تومانی محصولات باشیم. اما وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که احتکاری در کار نبوده و بدون پشتوانه تحقیقاتی از خودروسازان حمایت کرد.

قاضی پور گفت: انتظار می رفت شریعتمداری، خودروسازان را موظف به استفاده از ظرفیت‌ها و دانش داخلی می‌کرد نه اینکه هدف مشارکت با خارجی‌ها و حذف داخلی‌ها باشد .در حال حاضر شاهدیم خارجی‌ها رفتند و دست خودروسازان داخلی خالی ماند و ضرر و زیان این چندسال را نیز باید ملت پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت سریعا به دنبال تدوین طرح جامع خودروسازی باشد تا خودروهایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید کند، افزود: مخالف تولید خودرو میلیاردی برای وزرای میلیاردی نیستم اما به‌ عنوان عضوی از فراکسیون کارگری مجلس که مدافع کشاورزان و کارگران هستم در خواست تولید محصولات ارزان قیمت برای کشاورزان و کارگران را دارم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ