کد خبر: ۸۳۱۸۷
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۳/۲۲

پیش بینی نماینده مجلس از آینده قیمت فولاد آلیاژی

پیش بینی نماینده مجلس از آینده قیمت فولاد آلیاژی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه افزایش قیمت فولاد آلیاژی تداوم ندارد، گفت: اگر ارز دهی به صنایع از سوی بانک مرکزی به ثبات و تعادل برسد، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رمضانعلی سبحانی‌فر در خصوص دلایل افزایش 49 درصدی فولاد آلیاژی و تاثیر آن بر تولیدات صنایع دیگر به خانه ملت گفت: بخشی از وضعیت بازار و افزایش قیمت‌ها ناشی از بار روانی است. با توجه به شرایط به‌وجود آمده بحث خروج آمریکا از برجام اثرات روانی به تولیدکنندگان و جامعه القاء کرده است.

وی افزود: بخشی دیگر از افزایش قیمت‌ها به دلیل عدم روان بودن شیوه و دستور تخصیص ارز در سامانه نیما است و مشکلات خاصی در زمینه سامانه اطلاعاتی که در سامانه قرار می‌گیرد و نحوه کارکردی که باید سامانه داشته باشد وجود دارد.به نظر می‌رسد این فرآیندها برای بسیاری از افراد شفاف نیست، لذا در این زمینه تاخیری به وجود آمده و باید این مسیر روان‌تر شود.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه این عوامل تاثیر گذار بوده که تولیدکننده تواقفی در تامین مواد اولیه داشته باشد و نکته بعدی تامین ارز مورد نیاز برای تولیدکنندگان است، گفت: افزایش قیمت فولاد آلیاژی تداوم ندارد و در شرایطی که به لحاظ روانی و عملکرد سامانه تخصیصی ارز از سوی بانک مرکزی به تعادل و ثبات برسیم قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ