کد خبر: ۸۳۱۸۹
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۳/۲۲

50 سال حبس برای متهمان خرید سهام دو پتروشیمی
یک منبع آگاه خبر داد:

50 سال حبس برای متهمان خرید سهام دو پتروشیمی

قاضی پرونده تخلفات برادران "ر" برای سوءاستفاده‌ از خرید سهام دو پتروشیمی اصفهان و بیستون ، اقدام به صدور رای اولیه 50 سال حبس برای سه متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک منبع آگاه با اشاره به برگزاری جلسات دادگاه پرونده فساد اقتصادی برادران " ر " در شعبه 15 دادگاه به ریاست قاضی صلواتی به فارس گفت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته ازسوی قاضی پرونده ظاهرا حکم بدوی متعلق به سه نفر از متهمان این پرونده در مجموع بالغ‌ بر 50 سال حبس صادر شده که وکلای این پرونده می‌توانند به حکم صادرشده اعتراض کنند.

بر اساس آنچه قاضی صلواتی در تاریخ 20 شهریور سال گذشته اعلام کرده بود، این پرونده تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی و 160 جلد و 45 متهم دارد که رسیدگی به آن در شعبه 15 از ابتدای شهریور 96 آغاز شد. ابتدای شهریور ٩٢ بود که خبر بازداشت عناصر یک شبکه فساد اقتصادی به‌ اتهام اخلال در نظام اقتصادی در رسانه‌ها منتشر شد، پرونده‌ای که بعدها به پرونده برادران ر معروف شد، بنا به اعلام مسئولان شبکه سازمان‌یافته‌ای از فساد بود که با سوءاستفاده از اجرای سیاست‌های اصل ٤٤، بدون اهلیت و با خرید سهام پتروشیمی اصفهان و پتروشیمی بیستون اقدام به سوءاستفاده‌هایی در این زمینه کرده بودند.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، آنان با روش‌های متقلبانه و با تشکیل شرکت‌های مختلف در خارج محصولات این دو شرکت پتروشیمی را به شرکت‌های خود فروخته و منابع حاصل از آن را در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین یک کشور اروپایی به نام خود و بستگان سرمایه‌گذاری کردند.

در نهایت اقدامات این گروه منجر شد شرکت پتروشیمی اصفهان با بیش از هزار میلیارد تومان بدهی برای مقطعی در خرداد 92 به تعطیلی کشیده شود و این گروه 400 میلیارد تومان نیز به پتروشیمی بیستون بدهکار شود.

این پرونده آبان‌ 95 با کیفرخواستی با 10 عنوان اتهامی برای ٤٥ متهم، روانه دادگاه انقلاب شد. میزان مال مورد رسیدگی نیز آن‌گونه که از سوی دادستان تهران اعلام شده بود،1.6 هزار میلیارد تومان بود که 800 میلیارد آن در همان زمان رسیدگی مسترد شد.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ