کد خبر: ۸۳۲۱۴
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۳/۲۲

اوباما آماده دور بعدی ریاست جمهوری می شود/ جلسه با 9 رقیب علیه ترامپ

اوباما آماده دور بعدی ریاست جمهوری می شود/ جلسه با 9 رقیب علیه ترامپ

اوباما که با ۹ رقیب ، علیه دونالد ترامپ دیدارهای جداگانه‌ای داشته برای حضور در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می‌شود و است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه اکسپرس، باراک اوباما برای حضور در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می‌شود و  با ۹ رقیب انتخاباتی علیه دونالد ترامپ از جمله برنی سندرز، الیزابت ورن، جو بایدن و دیوال پاتریک اعضای حزب دموکرات آمریکا دیدارهای جداگانه‌ای داشته است.  

این دیدارها در دفتر شخصی اوباما برگزار شده و شامل گفت‌وگوهایی در خصوص آینده حزب دموکرات بوده است.منابع آگاه گفته‌اند برنی سندرز از حدی که تصور می‌شد احترام بیشتری برای دولت پیشین آمریکا قائل است. همچنین گفته می‌شود سندرز در اواسط مارس دیدار با اوباما را خواستار شده بود.

الیزابت ورن نیز از زمان پایان کار دولت اوباما، دوبار با وی دیدار کرده است. نخستین دیدار میان این دو مقام آمریکایی در بهار سال ۲۰۱۷ و پس از آن بود که وی اعلام کرد ۴۰۰ هزار دلاری که اوباما پس از سخنرانی در شرکت سرمایه‌گذاری وال‌استریت دریافت کرده،دردسرساز شده است.

علاوه بر این دیدار، ورن در آوریل و پس از آن که در شبکه CNN اعلام کرد در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت نمی‌کند، گفت‌وگویی ۹۰ دقیقه‌ای با رئیس جمهوری سابق آمریکا داشت.دیوال پاتریک فرماندار سابق ماساچوست که دوست خانوادگی نزدیک اوباما نیز است، دیگر مقام دموکراتی است که برای انتخابات ۲۰۲۰ نامزد خواهد بود.

گفته می‌شود دوید اکسلرود نظریه‌پرداز اوباما در چندین گفت‌وگو با پاتریک درباره شرکت در انتخابات صحبت کرده و در آستانه این انتخابات استراتژی‌ های احتمالی‌ را برای اولویت‌های حزب دموکرات در اختیار وی قرار داده است.

تا به امروز پاتریک شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد نکرده است. وی سال گذشته گفت، به این می‌اندیشم که چگونه می‌توانم سودمند باشم زیرا به کشور اهمیت می‌دهم و در وهله اول یک میهن‌پرست هستم. الان خیلی زود است که برای انتخابات ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کنیم. پس فعلا صبر می‌کنم تا زمان آن برسد.

یکی از منابع مرتبط با این دیدارها گفته است: اوباما زمان توصیه‌ها را سخاوتمندانه در اختیار آن ها می‌گذاشت و بسیار علاقه‌مند به صحبت درباره آینده بود. متحدان اوباما همچنین بر این باورند که پاتریک مناسب‌ترین گزینه برای پیشبرد رویه حزب دموکرات است.

جو بایدن معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا نیز روابط نزدیک را با وی حفظ کرده و در ژانویه دیداری با اوباما داشته است.برخی منابع می گویند بایدن منتظر آن است که دوره ریاست جمهوری فعلی از نیمه بگذرد و پس از آن درباره شرکت در انتخابات پیش‌رو تصمیم‌گیری کند، با این حال بسیاری حضور وی در انتخابات را محتمل می‌دانند.

دونالد ترامپ پیش از آنکه به طور رسمی شروع فعالیت در دولت کند، شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ را تایید کرد.وی تصمیم ‌گرفته در کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰، شعار آمریکا را بزرگ نگه دار را به کار گیرد و در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ فرمی را در کمیسیون انتخابات فدرال به ثبت رساند که نامزدی وی را برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اعلام می‌کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ