کد خبر: ۸۳۲۲۳
۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۳/۲۳

آخرین گزارش ظریف از تلاش ها برای حفظ برجام و حمایت عملی

آخرین گزارش ظریف از تلاش ها برای حفظ برجام و حمایت عملی

وزیر خارجه ایران با اعلام ادامه تلاش های اتحادیه اروپا و چین و روسیه در حمایت عملی از برجام از رایزنی وزرای خارجه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، محمدجواد ظریف پس از ورود به آفریقای جنوبی درباره روند مذاکرات با اتحادیه اروپا و چین و روسیه پس از خروج آمریکا از برجام گفت: در آخرین دور گفتگوهای کارشناسی که هفته گذشته در تهران برگزار شد، یک بار دیگر همه اعضای باقیمانده برجام تعهد خود را برای اینکه اقدامات لازم را انجام بدهند برای تضمین برخورداری ایران از دستاورهای اقتصادی برجام اعلام کردند.

وی افزود: هنوز بسته عملیاتی لازم را دریافت نکرده ایم و همکاران اتحادیه اروپا و چینی و روسی عنوان کردند مشغول کار کردن بر روی همین بسته هستند.  

این وزیر ادامه داد: در ملاقات رئیس جمهور با روسای جمهور چین و روسیه همین بحثها مطرح شد. همه مشغول بررسی روش های مختلف تضمین امتیازات ایران در برجام هستند. البته فرصت محدودی است و در این فرصت محدود مشغول رایزنی های گسترده هم با اعضای برجام و هم با شرکای خارج از برجام هستیم.

ظریف گفت: سفرهایی را سایر اعضای هیات دولت و مقامات سابق در هفته آینده به کشورهای مختلف خواهند داشت، در این جهت است که اطمینان حاصل کنیم مردم ایران همه امتیازاتی که باید از توافق هسته ای بگیرند، دریافت خواهند کرد و برای این هدف ضمانتهای لازم از طریق اقداماتی که خود ما صورت خواهیم داد در نظر گرفته شده که اطمینان حاصل کنیم همانطور که مقام معظم رهبری گفتند همزمان محدودیت و تحریم با هم غیرممکن است.   

وی گفت : درباره دور بعدی مذاکرات با وزرا (١+٤) در حال گفتگو هستیم که در آینده انجام خواهد شد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ