کد خبر: ۸۳۲۳۱
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۳/۲۳

نماینده مجلس: بانک مرکزی دنیا هم نمی تواند اقتصاد ایران را نجات دهد

نماینده مجلس: بانک مرکزی دنیا هم نمی تواند اقتصاد ایران را نجات دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر مسیر نقدینگی مشخص نشود و بانک مرکزی دنیا هم برنامه ریزی کند، نقدینگی ناگهان به سمت بازار سکه، ارز و زمین می رود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد لاهوتی با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در اجرای سیاست های پول و مالی به خانه ملت گفت: بانک مرکزی نتوانسته سیاست های پولی و مالی را درست عمل کند و همه کسانی که از اقتصاد سر در می آورند به این موضوع اذعان دارند.ایراد کار فضای اقتصادی بانک مرکزی نیست، در حال حاضر بیش از 1500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه داریم و متولیان اقتصادی برای این وضعیت، برنامه و فکری ندارد.

وی با تاکید براینکه بانک مرکزی از استقلال لازم برخوردار نیست،افزود:اگر مسیر نقدینگی مشخص نشود، بانک مرکزی دنیا هم برنامه ریزی کند، ناگهان نقدینگی به سمت بازار سکه، ارز، زمین و ساختمان می رود بنابراین اشکال کار عدم استقلال بانک مرکزی است.

لاهوتی تاکید کرد: بانک مرکزی متولی اقتصاد نیست و کسانی که این مسئولیت را بر عهده دارند برنامه ای برای نقدینگی ندارند.باید متولیان اقتصاد برنامه ای واحد برای مسیر نقدینگی سرگردان داشته باشند، در غیر اینصورت این حجم نقدینگی به تمام بازارها سرازیر می شود و همه را خراب می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ