کد خبر: ۸۳۲۶۸
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۳/۲۵

ریشه اصلی عدم ثبات بازارها، تغییرات شدید ارز است/ نقش کانون مرکزی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ریشه اصلی عدم ثبات بازارها، تغییرات شدید ارز است/ نقش کانون مرکزی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ریشه اصلی عدم ثبات بازارها را تغییرات شدید ارز اعلام کرد و گفت: بدون رسیدگی دولت به بازار، قیمت‌ها کنترل نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر در زمینه حل مسائل اقتصادی به خانه ملت گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر هماهنگی 3 قوه برای رفع مشکلات اقتصادی، با تدبیر و راهنمایی‌های وی کانون مرکزی با حضور سران 3 قوه برای رسیدگی به مسائل اقتصادی تشکیل شده و رئیس جمهور مسئولیت این کانون را برعهده دارد.

وی افزود: نخستین جلسه کانون مرکزی رسیدگی مسائل اقتصادی چند هفته پیش تشکیل شد و اولویت بندی ها در خصوص رسیدگی به مسائل اقتصادی صورت گرفته و بر اساس آن کارها رو به جلو می رود. یکی از دغدغه‌های امروز اقتصاد موضوع عدم ثبات در بازارها بوده که ریشه اصلی این عدم ثبات در بازارهای مختلف، تغییرات شدید نرخ ارز است. تغییرات قیمت ها در بسیاری از بازارها به نوسان بازار ارز گره خورده و باید توجه داشت تصمیمات اقتصادی با قیمت ارز ارتباط دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید به دولت کمک کرد تا بازار ارز را از بی ثباتی خارج کند. در حال حاضر سیاست نرخ ثابت برای ارز و همچنین عدم توجه به بازار ثانویه از سوی دولت دنبال می شود که پیامدهای در اقتصاد در پی داشته است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بازار غیررسمی ارز شکل گرفته و نظارتی نیز بر آن از سوی دولت اعمال نمی‌شود، گفت: تشکیل بازار متشکل ارز برای مدیریت بازار یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون اقتصادی است و باید در انجام این مهم تسریع صورت گیرد چرا که بدون ورود و رسیدگی دولت به موضوع بازار غیررسمی نباید انتظار داشت که قیمت‌ها در بازار کنترل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ