کد خبر: ۸۳۲۸۲
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۳/۲۶

مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ بازداشت شد

مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ بازداشت شد

دیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ به اتهام تلاش برای نفوذ بر شاهدان پرونده‌ پولشویی، لابی‌ غیرقانونی برای خارجی ها و فرار مالیاتی راهی زندان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، پل مانافورت تاجر و جمهوری‌خواه فعالی است که هدف تحقیقات شورای ویژه رابرت مولر درباره نقش روسیه در انتخابات 2016 قرار گرفته است و با اتهامات مالی از جمله توطئه برای پولشویی و فریفتن ایالات متحده رسما متهم شده است. وی تمامی اتهامات را رد می‌کند.

رابرت مولر رئیس تیم ویژه تحقیقات ترامپ – روسیه هفته گذشته پل مانافورت را به تلاش برای نفوذ روی شاهدان پرونده متهم کرد. این مقام سابق دونالد ترامپ جمعه اتهامات را تکذیب کرد اما امی برمن جکسون قاضی منطقه‌ای آمریکا در واشنگتن آزادی مشروط وی را لغو کرد و به زندان فرستاد.

سخنگوی مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ هنوز به این تصمیم واکنشی نشان نداده است.

تیم دفاعی مانافورت در پیامی توئیتری این تصمیم را زیر سوال برده و اعلام کردند: چرا وی باید هدف یک تحقیقات دو حزبی قرار بگیرد؟ آنها تحقیقات مولر را با نیت سیاسی می‌دانند. ترامپ هم ارجاع مانافورت به زندان را غیرمنصفانه توصیف کرد.

با وجود اینکه پل مانافورت هنوز رسما محکوم و زندانی نشده است، ترامپ گفت: وای‌، چه محکومیت سختی برای پل مانافورت. بسیار غیرمنصفانه است.

مولر که درباره ریاست جمهوری مشکوک ترامپ تحقیقات می‌کند در تلاش است تا مشخص کند آیا کمپین ترامپ با روسیه در تماس بوده و آیا ترامپ به صورت غیرقانونی برای مانع‌تراشی در روند تحقیقات تلاش کرده است یا خیر. مسکو تمامی اتهامات آژانس اطلاعاتی آمریکا را مبنی بر مداخله در انتخابات رد کرده و ترامپ هم اتهام همدستی را نمی‌پذیرد.

مانافورت قرار است سپتامبر در واشنگتن محاکمه شود و با دادگاه دیگری در ژوئیه درباره اتهامات مرتبط در دادگاهی در ویرجینیا روبرو است. هیچ کدام از اتهامات وی به مداخله با روسیه مرتبط نیست و عمدتا به قبل از دورانی بازمی‌گردد که وی ریاست کمپین ترامپ را برعهده داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ