کد خبر: ۸۳۲۹۶
۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۳/۲۷

افشای نامه محرمانه ترامپ به برخی اعضای اوپک توسط نماینده مجلس

افشای نامه محرمانه ترامپ به برخی اعضای اوپک توسط نماینده مجلس

رئیس کمیسیون انرژی از نامه محرمانه ترامپ به برخی از اعضای اوپک برای افزایش سقف تولید در نشست آتی خبر داد و گفت: هیچ نشانه ای از کمبود نفت در بازار وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فریدون حسنوند با اشاره به نشست آتی اوپک در ماه جاری به خانه ملت گفت: این نشست یکی از مهم ترین نشست هایی بوده که اوپک طی دهه های گذشته به خود دیده چرا که ترامپ پس از خروج از برجام نامه ای محرمانه به برخی از اعضای اوپک از جمله عربستان نوشته و به دنبال آن بوده بخشی از فشار اجتماعی و اقتصادی که امروز روی دوش مردم آمریکا قرار دارد را با افزایش سقف تولید نفت توسط اعضای اوپک کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بی سابقه است که کشوری همانند آمریکا اعضای اوپک را تحت فشار قرار دهد و از ابزار سیاسی برای تضعیف سایر اعضا استفاده کند، افزود: ایران تاکنون پایبندی را به تمامی مصوبات اوپک نشان داده و تمامی تصمیمات را رعایت کرده و تمامی توافقات را تا پایان سال 2018 مراعات می کند. در پیش بینی تغییرات توسط برخی از سازمان های مرتبط با حوزه انرژی هیچ نشانه ای مبنی بر کاهش ذخایر انرژی وجود ندارد و این نیاز کاملا کاذب و صوری است،آمریکا در تلاش است اوپک را از مسیر قانونی منحرف کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران مخالف هرگونه تصمیم های سیاسی در مصوبات اوپک به ویژه جلسات آینده است،ادامه داد: اوپک باید حمایت را از اعضا و در تمامی مراحل اعلام کند و عملا پایبندی را به مصوبات نشان دهد.جای تاسف دارد که آمریکا و برخی از کشورها با استفاده از ابزار نفت بر علیه بنیانگذاران اوپک دسیسه کنند لذا وقوع این اتفاق تضعیف اوپک را به دنبال داشته و سبب سست شدن تصمیمات آن در آینده خواهد شد و به نوعی طراحی برای فروپاشی اوپک بوده که توسط آمریکا در حال اجرایی شدن است.  

حسنوند با بیان اینکه مجلس و کمیسیون انرژی در کنار دولت و وزارت نفت در نشست آتی اوپک با یک هیات بلندپایه حضور می یابد،گفت: اعضای اوپک باید پایبندی را به سقف تعیین شده نشان دهند،اوپک طی دهه های گذشته فراز و نشیب زیادی را طی کرده و تصمیمات آن باید تامین کننده منافع اعضا باشد، لذا نشست آتی اوپک و تصمیمات این نشست یکی از الزامات استحکام تصمیمات اوپک در آینده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ