کد خبر: ۸۳۳۰۰
۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۳/۲۷

یک شرکت قدیمی از بورس تهران اخراج شد + علت
در گفت وگوی بورس پرس با معاون بورس:

یک شرکت قدیمی از بورس تهران اخراج شد + علت

معاون ناشران واعضاء بورس تهران علت اخراج اولین شرکت در سال جاری را که به نام سرمایه گذاری ملت افتاده را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی سال گذشته شرکت هایی مانند چینی ایران ، پارس پامچال ، سیمان کارون ، پلی اکریل و تولید مواداولیه الیاف مصنوعی به دلایلی چون زیاندهی و نبود آینده ایی روشن ، ضعف اطلاع رسانی و از دست دادن شرایط حضور و... ، از بورس اخراج شدند که قرعه اولین شرکت اخراجی سال جدید هم به نام سرمایه گذاری ملت افتاد.

در این رابطه روح اله حسینی مقدم معاون ناشران واعضاء بورس تهران به بورس پرس توضیح داد: این شرکت از اول سال جاری مشمول تعلیق نماد شده بود و علت اصلی لغو پذیرش آن عدم اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به صورت‌های مالی 12 ماهه 96 است.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل جدید که از سال گذشته اجرایی شده ، شرکت هایی که امکان ارایه اظهارنظر حسابرس را نداشته باشند و نتوانند در فرصت متقضی اقدام کنند، یا باید با ادامه توقف نماد در بورس روبرو شوند یا با هدف نقدشوندگی سهام به بازار پایه فرابورس منتقل شوند. بنابراین با پیشنهاد بورس تهران و تصمیم هیات پذیرش " وملت" از فهرست شرکت های بورس حذف و مقرر شد از اول تیر به بازار پایه فرابورس ایران منتقل شود.

براساس این گزارش، سابقه حضور سرمایه گذاری ملت در بورس تهران به فروردین 80 مربوط است که با عرضه اولیه سهام و کشف قیمت 108 تومانی هر سهم به جمع شرکت های بورسی پیوسته بود و آخرین قیمت هر سهم این شرکت 100 میلیارد تومانی مربوط به 20 اسفند سال گذشته و 66 تومان است.

در این رابطه سهراب رسته مدیرعامل سرمایه گذاری ملت ، دلیل عدم امکان اظهارنظر حسابرس نسبت به صورت‌های مالی 12 ماهه 96 را مربوط به عدم فروش بیش از 11.2 میلیون سهم چین چین در سال 87 دانست وتوضیحاتی  داده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ