کد خبر: ۸۳۳۰۴
۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۳/۲۷

روز تاریخی بورس به سر رسید و شاخص ۱۰۰ هزار تایی شد/ دلایل
با پرش ۲۲۵۵ واحدی و برای اولین بار:

روز تاریخی بورس به سر رسید و شاخص ۱۰۰ هزار تایی شد/ دلایل

روز تاریخی بورس بعد از ماه ها انتظار به سر رسید و در ادامه اقبال گسترده به بازار سهام، شاخص بورس برای نخستین بار از خط مقاومت ۱۰۰ هزار تایی عبور کرد تا در ۵۰ سالگی شاهد فصل تازه ایی از حیات شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس تهران به رغم برخی انتقادات و ناکارایی در به نمایش گذاشتن واقعیت ها ، همچنان متغیری مهم برای سنجش وضعیت حال و احوال بازار و شرکت ها است و همه فعالان و کارشناسان برای بررسی شرایط کلی به آن استناد می کنند.

این متغیر درحالی چهارم بهمن سال گذشته با رونق بازار سرمایه به بالاترین رقم ممکن یعنی 95 هزار و 522 واحدی رسیده بود که چهارشنبه گذشته با پرش بی سابقه 2767 واحدی به 99 هزار و 128 واحدی رسیده و برای امروز آماده بود تا روز تاریخی را رقم بزند.

این انتظار در همان چند دقیقه اول معاملات امروز محقق شد و با ادامه رشد قیمت سهام شرکت های ارزآور و دیگر گروه ها ، دماسنج بورس در 50 سالگی
برای اولین بار از خط مقاومت 100 هزار تایی هم عبور کرد تا 27 خرداد 1397 به روزی تاریخی و ماندگار تبدیل شود.

این رویداد در نتیجه رشد قیمت سهام و اثر 328 تا 102 واحدی شرکت های فولاد مبارکه ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، فولاد خوزستان، هلدینگ نفت و گاز پارسیان ، پالایشگاه اصفهان و پتروشیمی جم رخ داد تا در نیم ساعت اول  معاملات با جهش 2 هزار و 255 واحد دیگر، شاخص بورس در عدد 101 هزار و 402 واحدی به نمایش گذاشته شود.

حجم معاملات هم با داد و ستد 145 میلیارد تومانی همراه شده که نشان از تشدید طرف تقاضا و تشکیل صف های خرید سهام شرکت های ارزنده دارد.

از جمله دلایل اقبال بازار سهام بعد از ماه ها رکود عواملی چون لحاظ کردن دلار 6 تا 7300 تومانی در شرکت های صادر کننده و افزایش سود شرکت های این گروه از جمله ملی مس ، تصمیم دولت به محاسبه قیمت خوراک شرکت های پتروشیمی در سال 97  بر مبنای دلار 3800 تومانی، دعوت سخنگوی دولت از مردم به سرمایه گذاری در بورس و حمایت از بازار سرمایه ، ارزنده بودن قیمت سهام اکثر شرکت ها ، در پیش رو بودن فصل داغ مجامع ، افزایش تحرکات سرمایه گذاران و تزریق نقدینگی و ... است.  

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ