کد خبر: ۸۳۳۰۷
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۳/۲۷

دلار از معاملات روسیه و بلاروس حذف می‌شود

دلار از معاملات روسیه و بلاروس حذف می‌شود

مقامات روسیه و بلاروس در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ارزهای ملی دو کشور در معاملات تجاری دو کشور به جای دلار آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، آندری کوبیاکوف نخست‌وزیر بلاروس در جلسه شورای وزرای اتحادیه دولتی روسیه و بلاروس خواستار کنار گذاشتن دلار به‌طور کامل در تجارت روسیه-بلاروس و نیز قیمت‌گذاری کالا به غیر دلار شد تا به جای آن از پول‌های ملی دو کشور استفاده شود.اگر تمام امور تجاری و نیز شکل دادن قیمت به ارزهای ملی دو کشور انجام گیرد، عالی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به افزایش حجم تجاری دو کشور به ۴۰ میلیارد دلار، به‌کارگیری پول ملی دو کشور می‌تواند یک کار استراتژیک برای روسیه و بلاروس باشد. گرایش‌های مثبت به سمت حفظ رشد اقتصادی در کشورهای ما در سال ۲۰۱۷ کلید زده شد و در نتایج تجارت دو طرفه بازتاب داده شد.

همچنین دیمیتری مدودوف نخست‌وزیر روسیه گفت: سهم قابل‌توجه تسویه‌حساب‌های دو کشور در حال حاضر به روبل انجام می‌گیرد.سال گذشته تقریبا ۸۳ درصد قراردادهای تجاری مشترک به روبل انجام گرفت که این موضوع نشان‌دهنده اعتماد کامل به پول ملی روسیه و مهم‌تر اینکه کاهش وابستگی به عوامل خارجی در این ماجرا وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ