کد خبر: ۸۳۳۱۹
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۳/۲۷

درخواست عجیب و بی سابقه امام جمعه زاهدان از زنان اهل سنت

درخواست عجیب و بی سابقه امام جمعه زاهدان از زنان اهل سنت

امام جمعه زاهدان طی درخواستی عجیب که تاکنون در میان اهل سنت سابقه نداشته خواهان حضور زنان در نماز عیدفطر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی خواستار حضور زنان در نماز جمعه شد، رخدادی که تاکنون در میان اهل سنت سابقه نداشته است. اگرچه پیش از این محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس هم از ائمه جمعه اهل تسنن و بزرگان آنها خواسته بود پای بانوان را به نماز جمعه باز کنند تا آنها نیز از خطبه‌های سیاسی و عبادی به‌روز‌شده و از وقایع ایران و منطقه مطلع شوند و در اجتماع معنوی و همدل‌کننده نماز جمعه حضور داشته باشند.

حالا مولوی عبدالحمید هم در نماز عید فطر گفته شرایط باید برای حضور زنان در نماز عید فراهم شود.در حیات طبیه آن حضرت (پیامبر اسلام) نیز خواهران برای نماز عید فطر حاضر می‌شدند. در زمان آن حضرت حتی زنانی که معذور بودند و نمی‌توانستند نماز بخوانند، برای دعای عید فطر شرکت می‌کردند و احادیث مختلفی در این زمینه موجود است. باید خواهران را نیز در مسائل دینی و حضور در صحنه‌های اجتماعی همراه بدانیم.در همه عرصه‌ها باید خواهران را در نظر داشته باشند، چراکه نصف جمعیت ما را این قشر تشکیل می‌دهند.تا زمانی که زنان اصلاح نشوند و مسائل پیرامون را نشناسند، جامعه ساخته نخواهد شد.

سخنان مولوی عبدالحمید در شرایطی عنوان می‌شود که استان سیستان‌و‌بلوچستان در سال‌های اخیر شاهد حضور بیشتر زنان در سمت‌های مدیریتی بوده است. تعداد زنانی که در پست‌های بخشدار، فرماندار، معاون استاندار و شهردار در این استان منصوب شدند، بالاتر از میانگین کشوری بوده تا جایی که علی‌اوسط هاشمی استاندار وقت این استان، در سال 94 گفته بود تمام تلاش را به کار گرفته‌ام تا بتوانیم 56 مدیر زن در سطح استان را داشته باشیم. برای نمونه برای اولین‌بار است که زنان در پست‌های معاون و قائم‌مقام استاندار، ناظر گمرک یا مدیر بنیاد شهید قرار گرفته‌اند. باوجود اینها، در یک ماه اخیر سه زن مدیر در این استان برکنار شدند.

سکینه اشرفی درباره این برکناری گفته بود آن چیزی که در دولت مبنی‌بر اشتغال 30 درصدی زنان در حوزه‌های مدیریتی مطرح شد، به‌مرور کمرنگ شده است. حضور بانوانی مانند من به مرور زمان به مذاق بسیاری از مدیران مرد در سطح استان‌هایی مانند سیستان‌و‌بلوچستان خوش نیامده و همین موضوع باعث تمدیدنشدن دوران مأموریت شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ