کد خبر: ۸۳۳۲۰
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۳/۲۷

واکنش به ادعای دبیرکل سازمان ملل درباره حضور ایرانی ها در یمن
سخنگوی جنبش انصاراله اعلام کرد:

واکنش به ادعای دبیرکل سازمان ملل درباره حضور ایرانی ها در یمن

سخنگوی رسمی جنبش انصاراله درباره ادعاهای اخیر دبیرکل سازمان ملل در موضوع ایران و انصاراله گفت: یک ایرانی نیز در یمن وجود ندارد ولی ارتش‌های اشغالگر سعودی، اماراتی و سودانی این کشور را اشغال کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد عبدالسلام ادعای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مبنی بر سیطره بر فرودگاه بین‌الملل الحُدیده را تکذیب کرد و به شبکه المیادین گفت: نیروهای ائتلاف سعودی حتی وارد این فرودگاه نشده‌اند چه رسد بر اشغال آن.

وی نبرد در جبهه ساحل غربی یمن و اطراف حدیده را جنگ تمام‌عیار خواند و افزود: نیروهای سعودی در منطقه الدریهمی واقع در جنوب حدیده در محاصره نیروهای یمنی هستند.ائتلاف عربستان و امارات برای سومین بار از آغاز عملیات اشغال حدیده شکست خورده به‌همین‌دلیل به ارعاب و مبالغه رسانه‌ای روی آورده است.

این مقام مسئول درباره اظهارات دیروز مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن مبنی بر خویشتن‌داری طرف‌های درگیر در این منطقه گفت: وی به جای آنکه فقط نقش حامل پیام را ایفا کند، باید میانجی در بحران یمن بوده و برای آن راه‌حل ارائه کند.

عبدالسلام درباره ادعاهای اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد در موضوع ایران و انصاراله گفت: یک ایرانی نیز در یمن وجود ندارد ولی ارتش‌های اشغالگر سعودی، اماراتی و سودانی این کشور را اشغال کرده‌اند.ادعاهای دبیر‌کل سازمان ملل صحت ندارد.کسانی که مدعی‌اند ما نیرو و سلاح ایرانی در یمن داریم، تا‌به‌حال حتی نتوانسته‌اند یک سند و مدرک رو کنند.

وی در چرایی مطرح‌کردن چنین ادعاهایی گفت: مهاجمان با طرح چنین ادعاهایی به دنبال توجیه شکست اخلاقی، انسانی، اجتماعی و نظامی خود در یمن هستند.هدف از جنگ علیه یمن، به‌زانودرآوردن این کشور در برابر اشغالگران اجنبی است،ادامه حملات به حدیده و دیگر مناطق، راه‌حل سیاسی برای برون‌رفت از بحران را به حاشیه خواهد برد.

عبدالسلام درباره ورود عبد‌ربه منصور هادی رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به عدن پایتخت خودخوانده دولت مستعفی نیز گفت: منصور هادی وارد عدن شد و عکس‌های منتشر‌شده،وی را در حالی نشان می‌دهد که بر بالای سر عکس‌های مؤسس امارات و ولیعهد ابوظبی و شاه و ولیعهد سعودی دیده می‌شود. تصویری شرم‌آور که حکایت از آن دارد در کشور اشغال‌شده حضور دارد.

بنابراین گزارش،آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد سه‌شنبه هفته گذشته در نامه‌ای که به شورای امنیت نوشته بود، مدعی شد بخش‌هایی از موشک‌هایی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت عربستان سعودی شلیک می‌کنند، ساخت ایران است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ