کد خبر: ۸۳۳۳
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴

واگذاری بلوک ۱۹.۵درصدی
معاون سازمان خصوصی سازی به بورس پرس خبر داد:

واگذاری بلوک ۱۹.۵درصدی"آسیا"مشروط شد/ برنامه ای برای عرضه خرد نیست

معاون سازمان خصوصی سازی با اعلام تداوم عرضه های عمده و بلوکی شرکتها و نبود برنامه ایی برای عرضه های خرد شرکت ها در بازار سهام گفت: واگذاری بلوک۱۹.۵درصدی بیمه آسیا به نظر هیئت وزیران بستگی دارد.

حسن محمدتبار در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، در واکنش به این سئوال که سازمان خصوصی سازی در ماه های باقی مانده سال چه برنامه ایی برای عرضه های خرد و بلوکی شرکت ها در بورس و فرابورس دارد؟ توضیح داد: این سازمان طبق مصوبات هیئت واگذاری اقدام به عرضه های بلوکی و عمده شرکت ها در بازار سهام و همچنین مزایده شرکت ها می کند.

وی ادامه داد: برای هفته های آینده هم عرضه عمده سهام چند شرکت غیربورسی مدنظر است اما فعلا" برنامه ایی برای عرضه های خرد و یا عرضه اولیه سهام شرکت ها نیست.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی سازی در برابر دیگر سئوال بورس پرس مبنی بر اینکه بلوک 19.5 درصدی بیمه آسیا چه زمانی در بورس عرضه خواهد شد؟ توضیح داد: واگذاری این بلوک به کسب نظر هیئت وزیران مشروط شده و بستگی به نظر این هیئت دارد.

محمدتبار افزود: بنابراین زمان واگذاری این بلوک مشخص نیست و باید منتظر تصمیم هیئت وزیران بود. اگر این هئیت با واگذاری بلوک بیمه آسیا موافقت کند تا پایان سال جاری اقدام به عرضه خواهیم کرد.

براساس این گزارش، هیئت واگذاری در جلسه 22 شهریور سال جاری تصویب کرد 19.5 درصد سهام شرکت مشمول اصل 44 و 230 میلیارد تومانی بیمه آسیا به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 30 درصد به شرط آنکه از 1496 ریال کمتر نباشد، عرضه شود.

این مصوبه 5 مهرماه به سازمان خصوصی سازی ابلاغ شده و قرار بود بلوک فوق به صورت 40 درصد نقد و باقی اقساط دو ساله در بورس عرضه شود. اما با توجه به برنامه دولت برای مدیریت شرکت های مشمول اصل 44 (که از طریق حضور نمایندگانی در هئیت مدیره شرکت ها و تغییر دبیر کانون سهام عدالت مشهود است ) و عدم عرضه خاصی از شرکت ها طی 1.5 سال اخیر و همچنین شرایط بازار سهام، به نظر می رسد واگذاری بلوک 19.5 درصدی بیمه آسیا به این زودی انجام نشود.

انتهای پیام

 

معاون واگذاری و امور سهام 

معاون واگذاری و امور سهام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فرشید | ساعت ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
5
0
پاسخ
شرکتی که قابلیت سود سازی ۱۰۰ تومانی دارد به قیمت پایه ۱۴۹؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
» فرزاد | ساعت ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
4
0
پاسخ
مدیریت شرکت باید سود واقعی را اعلام کنه تا به حقوق بیت المال دست درازی نشود.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ