کد خبر: ۸۳۳۴۲
۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۳/۲۸

رنو شریک خوبی نیست اما بهتر است در ایران بماند
نماینده مجلس:

رنو شریک خوبی نیست اما بهتر است در ایران بماند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه رنو شریک تجاری خوبی برای ایران نیست، گفت: از نظر اقتصادی به نفع این شرکت است تا در بازار ۸۰ میلیون نفری ایران حضور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی ملکی در مورد ادامه حضور شرکت رنو فرانسه در ایران به خانه ملت گفت: رنو اگر قصد دارد در بازار ایران بدون سرمایه‌گذاری و تنها با ارسال قطعه باقی بماند با توجه به اینکه قراردادهایی که با ایران از گذشته داشته و به آنها عمل نکرده، از یک شریک تجاری بد به بدتر تنزل پیدا می‌کند.

وی افزود: ماندن رنو و داشتن بازار ایران از نظر اقتصادی مزیت تلقی نمی‌شود. هرچند که از بعد سیاسی یک امتیاز است. رنو با ایران قرارداد دارد و در قرارداد گذشته تحت عنوان رنو پارس با ایران‌خودرو و سایپا مشارکت داشت که طی آن ال 90 و خودروهایی که روی شاسی ال90 طراحی می‌شوند باید تولید می‌شد که به قوت باقی است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در قرارداد رنو پارس با اعمال تحریم‌های قبل از برجام رنو عملکرد خوبی نداشت، ادامه داد: در این قرارداد شرکت رنو به تامین اعتبار 49 درصدی از 750 میلیون یورو مورد نیاز مکلف شده بود و در قرارداد فعلی نیز باید 60 درصد قرارداد 660میلیون یورویی جدید را معادل 395 میلیون تومان تامین کند.

ملکی با بیان اینکه رنو باید به تعهدات مندرج در قراردها عمل کند اما تا کنون چنین اقدامی نداشته و شریک تجاری خوبی برای ایران نیست، گفت: از نظر اقتصادی به نفع شرکت رنو است تا در بازار 80 میلیون نفری ایران دارای فاصله با استانداردهای جهانی حضور داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ